recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer Pana TX65EX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer Pana TX65EX700

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer Pana TX65EX700
    Sendt: 09-September-2019 kl. 08:14
Hej Alle

Jeg har nu i ca. 14-15 måneder ejet ovenstående TV - og nu går den ikke længere.

Jeg er ved at gå fuldstændig op i limningen over det.

Jeg oplever tit og ofte at det er som om, ved mørke scener, at kontrasten den "hopper" - lige pludselig går scenen fra meget lys til meget mørk og omvendt. Og i går var dråben der fik bægeret til at flyde over - i filmen fantastiske skabninger og hvor de findes 2 er der en del mørke scener.
Jeg har både oplevet det når der ses netflix, og når der kører en film på bluray... (havde i første omgang mistænkt HDMI kablet, men eftersom det også er på netflix, har jeg ligesom udelukket det)

Er det et kendt fænomen? og hvad hedder det? (hvis det er )

Jeg vil bare gerne lige høre, inden jeg tager en lille mail korrespondance med Power...

mvh
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 10:08
Har du sensoren for det omgivende lys aktiveret? Ellers lyder det mystisk.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 10:44
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 11:31
Jeg skal ærligt indrømme at jeg kan have mine tvivl.
Men jeg mener med 99 % sikkerhed, at har fulgt vejledningen fra flatpanels (ud fra hvad de mener er den optimale opsætning) Velvidende, at denne ikke er den optimale hos mig.

EDIT: Det er faktisk så "grælt" at jeg har kunne optage nuance forskellene der opstår med min telefon...  

Redigeret af Bravo - 09-September-2019 kl. 11:32
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 11:34
Det gør du klogt i lige at checke. Og hvis indstillingerne matcher dem fra flatpanels, må man gå ud fra dit TV har fejl, og så er det til forhandleren og oprette en rma.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det gør du klogt i lige at checke. Og hvis indstillingerne matcher dem fra flatpanels, må man gå ud fra dit TV har fejl, og så er det til forhandleren og oprette en rma.

Ja - for det virker da en smule underligt... ikke?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 14:26
Hej Alle

Jeg har nu fået svar fra Panasonic via support: 

"Tak for din email.

Du kan prøve at gå ind i  Menu → Billede → Billedindstillling og prøve de forskellige indstillinger der, eller lave din egen under brugerdefineret. Ellers kan du også prøve Menu → Billede → Avancerede indstillinger → Kontrastregulering → Adaptiv gammaregulering. for at gøre billedet lysere."

Det er lidt som i også nævner ovenfor - men jeg kan godt blive sådan lidt "øv-agtig" at de beder jo i grunden "en ikke ekspert" om at lave en fejlsøgning på et TV...

Jeg vil da prøve det i skriver ovenfor - men hvad pana support vil have mig til ved jeg i grunden ikke...


Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 22:35
Dit TV har et kredsløb, de kalder "Adaptive Gamma Control", der, som navnet afslører, kan ændre gammakurven løbende, mens du ser TV, alt efter hvilket materiale den modtager, så mit bud er, det er det, du oplever.

Det skulle være muligt at slå det fra under "Advanced Settings", som er det, de foreslår fra supporten.


Dette er et uddrag fra det andet link, hvor de kommer med forslag til, hvordan det kan indstilles:

"What’s interesting here is that the Panasonic TX-L47ET60B does have a setting called [Adaptive Gamma Control], which is greyed out and is reported as being set to “0” when the [Adaptive Backlight Control] is set to Off. However, there is a bug where the control can actually still be running, even when the menu screen gives the appearance of it being non-operational. So, even if you don’t plan on using the Adaptive Backlight mode, turn it on (on either of its settings), enter [Advanced Settings], and double-check that Adaptive Gamma Control is selectable, and dial it down to 0. Then, you can turn the [Adaptive Backlight Control] off and get static gamma behaviour without any darkening or brightening of scenes at the video processor level."


Redigeret af Supergris - 09-September-2019 kl. 22:38
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2019 kl. 06:26
Jeg takker for hjælpen. 

Jeg skal ikke kan sige hvordan det er gået til - men indstillingerne var ikke slået igennem vha. Funktionen “kopier”. 
På trods af at jeg mener nu jeg har gjort det. 
Det virker dog til at være bedre nu - giver update hvis det ikke bliver bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu