recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det går tilbage for HiFi Klubben.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det går tilbage for HiFi Klubben.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er altid en fornøjelse at være i Tape Connection.
Enig rigtig god butik.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Hounddog Hounddog skrev:

Men os, der køber JBL og Marantz......LOL

Sjovt nok har begge været i sortimentet hos HiFiklubben for år tilbage. Måske de blev vejet og fundet for lette Wink Wink

Eller også var det distributøren, som fravalgte HiFiKlubben som forhandler.
Der er ingen distributør. Der handles med "fabrikken"/ejeren direkte. 
Marantz røg i dengang fordi D&M ikke ville have begge mærker i samme butik. Og man solgte ikke meget Marantz, så...= 
JBL ved jeg ikke hvorfor men dengang var tiden hvor de overgik fra at lave rigtig fede produkter, til plastic fantastic :-/ Og er det ikke stadig sådan? 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Citér
Sjovt nok har begge været i sortimentet hos HiFiklubben for år tilbage. Måske de blev vejet og fundet for lette Wink Wink

Eller også var det distributøren, som fravalgte HiFiKlubben som forhandler.
Der er ingen distributør. Der handles med "fabrikken"/ejeren direkte.

Mon ikke der handles med den europæiske distributør?

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

[Marantz røg i dengang fordi D&M ikke ville have begge mærker i samme butik. Og man solgte ikke meget Marantz, så...=

Eller cirka det jeg skrev.

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

[JBL ved jeg ikke hvorfor men dengang var tiden hvor de overgik fra at lave rigtig fede produkter, til plastic fantastic :-/ Og er det ikke stadig sådan? 

Måske fordi Harman Group selv ville sælge mærket.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2019 kl. 12:20
Jeg har nu aldrig været synderlig imponeret af Hi-fi Klubbens ekspertise set ud fra det rent faglige fra deres personale, jeg kommer der sjælden efterhånden. Jeg har nu selv ligget i den tunge ende når vi taler hifi i rigtig mange år, det meste er dog købt i udlandet både brugt som nyt.

Der ingen tvivl om fra min side, at man savner steder som Bristol Hifi, Caruso, BB-HIFI, Lydkilden, Audioscan m.fl. Ja selv Fredgaard på “Nørreport” og så de 2 magasiner som Hifi/ elektronik og High Fidelity med en CD Skive. Det er desværre blevet historie.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har nu aldrig været synderlig imponeret af Hi-fi Klubbens ekspertise set ud fra det rent faglige fra deres personale, jeg kommer der sjælden efterhånden. Jeg har nu selv ligget i den tunge ende når vi taler hifi i rigtig mange år, det meste er dog købt i udlandet både brugt som nyt.

Der ingen tvivl om fra min side, at man savner steder som Bristol Hifi, Caruso, BB-HIFI, Lydkilden, Audioscan m.fl. Ja selv Fredgaard på “Nørreport” og så de 2 magasiner som Hifi/ elektronik og High Fidelity med en CD Skive. Det er desværre blevet historie.



OHHH, så kom vi/jeg lige ned af memory lane; Bristol, Caruso ( - han var virkelig en "karakter", på den allermest positive måde), Audioscan , KT radio og også Fredgaard v. Nørreport, oppe på 1. salen.
Det var dengang der var RIGTIGE Hifi-forretninger, med medarbejdere/Ejere som virkelig brændte for deres arbejde.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har nu aldrig været synderlig imponeret af Hi-fi Klubbens ekspertise set ud fra det rent faglige fra deres personale, jeg kommer der sjælden efterhånden. Jeg har nu selv ligget i den tunge ende når vi taler hifi i rigtig mange år, det meste er dog købt i udlandet både brugt som nyt.

Der ingen tvivl om fra min side, at man savner steder som Bristol Hifi, Caruso, BB-HIFI, Lydkilden, Audioscan m.fl. Ja selv Fredgaard på “Nørreport” og så de 2 magasiner som Hifi/ elektronik og High Fidelity med en CD Skive. Det er desværre blevet historie.



OHHH, så kom vi/jeg lige ned af memory lane; Bristol, Caruso ( - han var virkelig en "karakter", på den allermest positive måde), Audioscan , KT radio og også Fredgaard v. Nørreport, oppe på 1. salen.
Det var dengang der var RIGTIGE Hifi-forretninger, med medarbejdere/Ejere som virkelig brændte for deres arbejde.
De butikker findes jo stadigvæk, butikker med høj service og engagement, endda ikke tilknyttet en kæde. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 16:09
KT radio i Odense var nu sager i 80'erne. Utallige er de højttalere og forstærkere der blev lånt og afprøvet, men ligefrem audiofil vejledning tror jeg aldrig de ydede. Der var sku' for travlt!

Men os fra Odense Hifi Klub skulle også bare ha' noget udstyr med hjem for at prøve selv.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har nu aldrig været synderlig imponeret af Hi-fi Klubbens ekspertise set ud fra det rent faglige fra deres personale, jeg kommer der sjælden efterhånden. Jeg har nu selv ligget i den tunge ende når vi taler hifi i rigtig mange år, det meste er dog købt i udlandet både brugt som nyt.

Der ingen tvivl om fra min side, at man savner steder som Bristol Hifi, Caruso, BB-HIFI, Lydkilden, Audioscan m.fl. Ja selv Fredgaard på “Nørreport” og så de 2 magasiner som Hifi/ elektronik og High Fidelity med en CD Skive. Det er desværre blevet historie.



OHHH, så kom vi/jeg lige ned af memory lane; Bristol, Caruso ( - han var virkelig en "karakter", på den allermest positive måde), Audioscan , KT radio og også Fredgaard v. Nørreport, oppe på 1. salen.
Det var dengang der var RIGTIGE Hifi-forretninger, med medarbejdere/Ejere som virkelig brændte for deres arbejde.
Og de er jo netop alle lukket.. fordi 98% af de købedygtige ikke gider den slags mere. Det startede dengang kvinder fik stemmeret ;-)  Men jeg er helt enig i af alt var bedre i gamle dage :-) 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 13:26


Der ingen tvivl om fra min side, at man savner steder som Bristol Hifi, Caruso, BB-HIFI, Lydkilden, Audioscan m.fl. Ja selv Fredgaard på “Nørreport” og så de 2 magasiner som Hifi/ elektronik og High Fidelity med en CD Skive. Det er desværre blevet historie.


Hi-fi og elektronik er nok det mest letbenede litteratur man kunne købe. Hvor har jeg mødt mange som brugte deres teorier i stedet for at bruge lyttelapperne.

Hi-fi klubben har en profil det minder lidt om det blad. Jeg har købt mange ting der, fordi pris og kvalitet hænger godt sammen. Og service har altid været i top. Det er en forretning og derfor har de varer på hylden som kunderne efterspørger. Og når det kommer til trådløs lyd ligger deres produkter i den høje ende. Men hi-fi er det ikke. I den helt tunge ende har de faktisk få produkter, hvilket er et udtryk for at der også er kunder her. Dog ikke i store mængder.

Hvis man er til tung hi-fi er klubben ikke der man søger hen. Men det gør det ikke til en dårlig butik.


Redigeret af Mufti - 16-September-2019 kl. 13:40
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 22:47
Faktisk er det meste på hylderne i HIFI Klubben uendeligt meget bedre end hvad 99% af danskerne lytter til i dagligdagen, deres smartphone, tv, soundbars og bluetooth pruthøjttalere.
Det synes derfor urimeligt ikke at kalde en stor del af kædens sortiment for hifi, også selvom det meste ikke just er highend.
Springet fra højttaleren i en iPhone til et par billige, men regulære Dali højttalere drevet af en billig Denon integreret forstærker er uendeligt større end derfra og til et par dyre elektrostater drevet af separat forforstærker og tonstunge mono-blokke.
At påstå andet er rent snobberi.
Det sagt, så er der en større hifi verden udenfor HIFI Klubbens snæver sortiment, også selvom den fysiske del er skrumpet meget de sidste årtier og flyttet online og direkte-til-kunden.



Redigeret af dtomsen - 16-September-2019 kl. 22:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu