recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenHeuseler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2019
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHeuseler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 8000
    Sendt: 13-September-2019 kl. 08:12
Hej

Håber nogen kan hjælpe mig lidt! 

Den ene af mine Beolab 8000 højttalere er pludselig stoppet med at spille.
Den lyser "grøn" i lampen, og de står begge ens i opsætningen bagpå.

Jeg benytter en NAD receiver som for-forstærker på højttalerne, hvori signal-kablerne går ind fra højttalerne (Kan ikke huske hvad de udgange hedder!), ikke desto mindre, virker det som om den ene udgang på højttaleren ikke giver signal. 

Jeg har forsøgt at udskifte kablet, men intet hjælpe.

Mine spørgsmål:

Kan sådan en udgang godt "bare gå i stykker over natten"? 
OG.. Hvad vil det koste, at få den kigget igennem og lavet?


Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Morten
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2019 kl. 10:24
HAE DU PRØVET AT BYTTE OM PÅ HØJRE OG VENSTRE BAG PÅ FORSTÆRKEREN FOR AT VÆRE SIKKER PÅ AT DET IKKE ER SIGNALET DET ER GALT MED OG IKKE HØJTTALERNE
Ning
Til top
MortenHeuseler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2019
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHeuseler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2019 kl. 13:43
Hej,

Jeg har prøvet det meste, også at bytte rundt på højttalerne.
Det virker slet ikke. 

hvad kan der være galt?
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2019 kl. 22:25
Hvis du har prøvet at flytte rundt på signalet, så den normale højre højttaler får venstre signal og omvendt, hvis fejlen ikke flytter med den højttaler som intet siger, så er det ikke højttaleren den gal med, men din nad forstærker.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2019 kl. 22:28
Og ja, elektronik kan bare gå i stykker når man mindst venter det. Det samme gælder en bil, den kan også pludselig gå i stykker efter den har holdt stille i en uges tid og så går den i stykker når man starter den første gang.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 09:51
Det kan også være en fejl 40.

En fejl der er opstået fra albuen og ned. Har konen støvet af og ramt knapper på forstærkeren? Måske er balance knappen drejet.

Synes ikke det fremgår tydeligt hvad din test siger. Det virker ikke skriver du. Hvad er det der ikke virker?

Når man bytter rundt på højre og venstre skulle det gerne vise om fejl flytter. Hvis den bliver i højtaler er det sandsynligt at den er i stykker. Hvis den flytter til den anden højttaler er det sandsynligvis forstærker.
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 16:50
Det er en kendt fejl på ældre Beolab 8000,
Find en dygtig reparatør med forstand på ældre B&O.. Smile

Vh. Søren

Edit. : Du bør også få repareret den anden HT, da den vil få samme fejl med tiden..


Redigeret af S.K - 21-September-2019 kl. 16:53
Mvh. Søren
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 00:00
På min var det en printbane som var blevet ædt op af skummet inde i højtaleren. Det er et kendt problem og da jeg ringede og snakke med en b&o reparatør var hans forslag ikke at putte skum i igen. Da den nye type de sælger gør det samme.

Her er lidt inspiration.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu