recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nuc + synology + mesh to link m9 hvordan ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nuc + synology + mesh to link m9 hvordan ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 15:03
Ok - kan du smide et link
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

generelt så er det utroligt skidt at køre de ting trådløst, men det er rent teknisk irrelevant om det er trådløst eller kablet. det er kun for stabilitet og performance.

så du installerer plex serveren på din nuc og peger mod nas folderen hvor alle dine medier er. - så klarer den selv resten. 

Det giver dog meget lidt mening at have en nuc til at køre server (og wwwwway overkill) - du kan ligeså godt installere plex direkte på din NAS og så skal du ikke tænke mere over det. https://www.synology.com/da-dk/dsm/packages/Plex_Media_Server



Det er dog ikke helt korrekt, at det ikke giver mening at sætte en computer til at være server fremfor NAS..

De fleste NAS vil ikke kunne lave transcode, og dermed så får folk en dårlig oplevelse på nogle af klienterne.

Derfor er det afgørende at vide, hvor mange og hvilke klienter som skal afspille indholdet fra Plex serveren.

Personligt anvender jeg Plex-server til at levere utrolig meget data til børnenes tablets, og der er det bare lækkert, at min server kan transcode, således at der er en god oplevelse, selv på meget gamle tablets..

Hvis man kun har et eller flere fjernsyn med Apple TV4, Nvidia Shield TV eller lignende som klient, ja så skal man bare køre plex-serveren fra NAS'en... (Man kan diskutere, om man ikke bare skulle bruge Kodi, men hvis man vil se serier m.m. fra flere fjernsyn rundt i huset, ja så er Plex plug and play mhs til at kunne huske ens historik.. Det kan man også i Kodi, men det kræver lidt mere af brugeren...)

Redigeret af NikolajDS - 17-September-2019 kl. 15:21
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Ok - kan du smide et link

Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 22:51
- Hvad er det din 415 ikke dækker?
Er det fordi du har behov for at transcode?
Hvor mange maskiner forventer du at skulle transcode til på samme tid?

En NUC er en fin maskine, men det er jo ikke nødvendigvis den rigtige maskine til lige præcis dit formål
BaaaaaH
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 23:19
Ja mine forældre skulle gerne kunne bruge den og min bror - kunne være godt at transcode
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 22:03
En Shield kan Transcode nogle formatter, så du kunne måske overveje at kigge i den retning,
den kan trodsalt findes til mellem 7-1000 kroner brugt, eller ny til omkring 12-1300 på tilbud synes jeg jeg har set.
Så skal du heller ikke tænke så meget over installation af styresystem og opsætning.

Går du NUC retningen alligevel,
så overvej at kigge efter een som kan hardware accelerere transcoding.

og som jeg spørger, har du overhovedet et behov for at kunne transcode?
Rigtig mange enheder kan i dag godt afspille de forskellige formatter, så medmindre alle dine film er i et codec som dine enheder ikke kan decode, og som har behov for transcoding, så kunne det måske bedre betale sig at installere handbrake på din computer, og konvertere de enkelte film til et format som din enhed kan klarer.


Redigeret af Blank - 19-September-2019 kl. 22:10
BaaaaaH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu