recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digi TV signal forsvundet - hjælp til fejlsøgning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digi TV signal forsvundet - hjælp til fejlsøgning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wenoee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wenoee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digi TV signal forsvundet - hjælp til fejlsøgning
    Sendt: 17-September-2019 kl. 06:34
TV - LG 49UH610V  fra 2016
Aktiv DVB-T Udendørsantenne, Inkl., LTE/4G filter
(redigeret 17/9)
Det digitale tv signal er forsvundet pludseligt efter at have fungeret fint i denne opsætning i 3 år. Der er INTET signal under antenne-søgning (inkl. digital) efter stationer. 
Antennen har hele tiden været sat til strøm, både før og efter kanalerne forsvandt pludseligt. Antennen lyser og den fungerer fint med andre tv. Jeg har forsøgt med en ny DVB-T antenne. Stadig intet. 
Er der nogen der kan hjælpe med fejlsøgning?
Jeg mistænker antenne-modulet på tv'et (læs: det kan lige så vel være alt muligt andet), og hvis det er det, er det så noget man skifter? 
Jeg vil være noget ked af at skulle købe et nyt tv efter kun 3 år...


Redigeret af Wenoee - 17-September-2019 kl. 21:20
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 07:28
Du skal nok komme lidt nærmere ind på hvilken antenne du bruger.

Mulige fejl

Du har tændt eller slukket for strøm til aktiv antenne.

Du søger på en forkert tuner. Eksempelvis til kabel tv.

Tv’et er gået i stykker.
Til top
Wenoee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wenoee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 21:23
Tak for svaret, Mufti - jeg har forsøgt at opdatere med de oplysninger jeg har på antennen, og på tuner under kanal-søgningen. 
Jeg tror du har ret i at det er en defekt ved tv'et.
Spørgsmålet er så om det er til at reparere selv, eller om det skal til et service-værksted. Med tre år på bagen er garantien 'selvfølgelig' udløbet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 23:02
 Hvis det er et Tuner problem, så er det lang billigere at købe en extern modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 06:28
kan det tænkes at problemet opstod lige efter et tordenvejr?
Der skal nok ikke meget til for at tunerdelen kan beskades hvis et lyn har været for tæt på antennen.
Men ja en ekstern tuner er nok den billigste løsning på kort sigt.
Til top
Wenoee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wenoee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 06:38
jeg har i hvert fald ikke haft stikket ude ifm tordenvejr... Tak for svarene. Jeg finder en ekstern tuner.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 07:35
Kan du ikke låne et (lille) TV af nabo, familie, venenr til at test antenneanlæg med?
Hvor bor du, måske en recorder bruger i nærhed kan hjælpe?
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu