recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til Audiovector Mi3 Super
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til Audiovector Mi3 Super

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 10:51
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nedladende? Er det fordi man fortæller sandheden omkring watt? De lovpriser jo som sådan ikke egne produkter, men ville sætte pris på, at alle brugte samme “formel” til wattoplysninger. Den tilgang er da hel fornuftig, og ville gøre det lettere for køberen.

Nedladende på grund af sproget brugt i artiklen, eksempelvis “skinger hyletone”.

Derudover er vi enige, jeg så også helst at de brugte samme målemetode.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 11:28
Skinger hyletone, jamen herregud da. 

Redigeret af JeTex - 29-September-2019 kl. 11:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Nu bliver det off topic, men jo watt er watt. Også i dine eksempler. 

Men det er naturligvis korrekt, at der er flere forskellige ting som måles i watt.
Og når vi er færdige med fluen og hvad der deraf følger, ved de fleste nok, at der er mange målemetoder til watt oplysninger.
RMS
IHF
1kHz
20Hz-20kHz
1 kanal
2 kanaler
2-4-6-8 Ohm
Og der er sikkert flere endnu, men pick your choice, du finder sikkert den der passer bedst til dine højttalere.
Alt dette har intet med din fysiklærer eller andet at gøre, men producenters til tider lidt vidtløftige oplysninger. Og i virkeligheden er jeg ganske overbevist om, at du uden tvivl var med på, hvad det drejede sig om.

Jetex du glemmer 1 Ohm, mine trin er stabile i 1 Ohm drift. Desværre kan mit el-net ikke følge med, har kun 230V 16 Ampere tilrådighed til hvert trin.LOL
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Nu bliver det off topic, men jo watt er watt. Også i dine eksempler. 

Men det er naturligvis korrekt, at der er flere forskellige ting som måles i watt.
Og når vi er færdige med fluen og hvad der deraf følger, ved de fleste nok, at der er mange målemetoder til watt oplysninger.
RMS
IHF
1kHz
20Hz-20kHz
1 kanal
2 kanaler
2-4-6-8 Ohm
Og der er sikkert flere endnu, men pick your choice, du finder sikkert den der passer bedst til dine højttalere.
Alt dette har intet med din fysiklærer eller andet at gøre, men producenters til tider lidt vidtløftige oplysninger. Og i virkeligheden er jeg ganske overbevist om, at du uden tvivl var med på, hvad det drejede sig om.

Jetex du glemmer 1 Ohm, mine trin er stabile i 1 Ohm drift. Desværre kan mit el-net ikke følge med, har kun 230V 16 Ampere tilrådighed til hvert trin.LOL
Har intet glemt, men skrev jo, at der sikkert er flere endnu. En ting er watt angivelser ved frekvens, modstand, antal kanaler, målemetode, og dertil x antal variationer når der så tilmed bruges forskellige niveauer af forvrængning.
Listen er lang når en producent udfolder sin fantasi omkring et produkts data.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 12:59
Jetex, lyder til at jeg har fornærmet dig...

Og ja, jeg ved godt hvad du skriver når du skriver det ang watt, men hvorfor så ikke bare skrive det korrekt fra starten og ikke skrive noget der er direkte forkert? Mange vil læse det og måske ikke forstå hvad der ligger bag.  Der er så mange åndssvage myter og en af dem er f.eks at der findes NAD watt og andre watt. Hvilket er et håbløst postulat når det står alene.

Et forum er vel ikke til for at bekræfte den slags nonsens, men netop skrive, som du så senere gør, at producenter måler ved forskellige frekvenser, antal kanaler, forvrængning osv osv og derfor er watt opgivelserne sjældent brugbare uden den ekstra information.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jetex, lyder til at jeg har fornærmet dig...

Og ja, jeg ved godt hvad du skriver når du skriver det ang watt, men hvorfor så ikke bare skrive det korrekt fra starten og ikke skrive noget der er direkte forkert? Mange vil læse det og måske ikke forstå hvad der ligger bag.  Der er så mange åndssvage myter og en af dem er f.eks at der findes NAD watt og andre watt. Hvilket er et håbløst postulat når det står alene.

Et forum er vel ikke til for at bekræfte den slags nonsens, men netop skrive, som du så senere gør, at producenter måler ved forskellige frekvenser, antal kanaler, forvrængning osv osv og derfor er watt opgivelserne sjældent brugbare uden den ekstra information.
Fornærmet, nej da, men du kunne jo også selv have skrevet, at der findes så mange fantasifulde wattangivelser, at de nærmest er ubrugelige. Og her snakker vi selvfølgelig kun om audioforstærkere, når mængden af “forskellige” watt opgøres.
Nej jeg prøvede ikke på, at omstøde betegnelsen på watt der er en fysisk måleenhed for effekt, det har audioproducenterne rigelig travlt med, når de forsøger på, at puste tallene op med diverse målemetoder.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Skinger hyletone, jamen herregud da. 


Ja, hvorfor det nedladende sprog, når man kunne gøre det helt neutralt?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 16:31
Ja og bassen er dyb og buldrende, sådan er der så meget. Men en skinger hyletone, som den faktisk er, opfatter jeg nu ikke som nedladende. 

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 15:42
Nå, nu har jeg købt en XTZ A2-300 til 3990 SEK, så er spændt på at høre hvordan den håndterer højttalerne.

Tak for de gode input.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu