recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B8 video via SK9Y arc PC = :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B8 video via SK9Y arc PC = :(

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG B8 video via SK9Y arc PC = :(
    Sendt: 17-September-2019 kl. 13:11
Howdy!

Har tilsluttet mit nye LG B8 i HDMI 2 (ARC), det kabel går hen til LG SK9Y soundbaren i HDMI out ARC. HDMI in går fra Soundbar til PC grafikkort (præcis som med min gamle plasma som virkede fint, samme kabler etc). Problemet er bare jeg ingen video får (intet andet end "Please check your power blah blah. For external devices go to settings-sound-sound out and change to HDMI ARC (er gjort).

Har også prøvet at fifle lidt i display settings og mit grafikkort finder fint LG Soundbar (har prøvet både duplicate og extend) stadig bare "No Signal".

På forhånd tak for hjælp

 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 13:33
Hvad spytter du ud fra PC'en? Hvis det er et 4K-signal så husk, at PC'er opererer med PC-levels (4:4:4 chroma) på farvedelen, hvorimod alt video er i video-levels (4:2:0 chroma). Dertil kommer, at PC'en typisk vil sende ud i 50 eller 60Hz. Konkret betyder det, at et 4K-signal fra PC trækker langt større HDMI-båndbredde end et tilsvarende videosignal. Det er ikke sikkert, at SK9 kan lade så høj båndbredde passere.

Hvis ovenstående er tilfældet, så prøv eventuelt at opsætte PC'en til 4:2:0 chroma.
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 13:55
Fandt ud af noget af problemet...Min HDMI splitter (som jeg beklager jeg ikke fik nævnt) kunne netop nok ikke klare 4K signalet. Der er signal nu hvor jeg går udenom. Der er dog stadig ikke signal via Soundbar - prøver lige chroma settings.

Redigeret af JakkaB - 17-September-2019 kl. 13:59
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 14:03
De 2 skærme står til forskellige refresh rates ser jeg lige (mens jeg leder efter de chroma settings)...Min ultra widescreen kører 60Hz (PC monitor 1), mens Soundbaren står til 30Hz (PC monitor 2).

I HDCP status står min ultra widescreen til at understøtte HDCP, mens soundbaren ikke gør...



Redigeret af JakkaB - 17-September-2019 kl. 14:04
Til top
JakkaB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-September-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakkaB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 14:08
lavede en factory reset på soundbaren, nu virker det vist!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu