recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amazon Fire tv stick og yousee film og tv app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Amazon Fire tv stick og yousee film og tv app

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Amazon Fire tv stick og yousee film og tv app
    Sendt: 17-September-2019 kl. 20:00
Hey

Er der nogen der ved om Amazon Fire tv stick har Yousee film og tv app? Vi vil nemlig gerne kunne se vores tv kanaler, men har kun coax kabel trukket i stuen og dermed kun internet på øverste etage. Derudover er der nogen der ved om den tilhørende remote har IR, da det kunne være rart at kunne bruge den samme til at tænde tv'et med :)

På forhånd tak for hjælpen.

Alternativt må der også gerne komme med andre forslag til streaming bokse, så længe det både har pågældende app samt IR remote :)



Redigeret af O'Riley - 18-September-2019 kl. 08:15
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 21:19
Nej.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 06:40
Har du kigget på Apple TV? Den vil umiddelbart opfylde dine krav. Den har YouSee app og fjernbetjeningen kan tænde/slukke (kræver HDMI CEC) og regulere lydstyrken på TV (via IR).
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 08:18
.... og du kan kigge på Nvidia Shield eller Xiaomi Mi Box S.... De har også app'en og kan også styre tv via HDMI CEC.
miri
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 08:20
Jeg har kigget på apple tv, men synes bare prisen var ret høj.

Det er som sagt vigtigt at jeg både kan tænde og styre lyden fra den fjernbetjening der følger med, men er lidt i tvivl omkring det HDMI CEC? Vi har et ældre samsung på soveværelset (55H8005).
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 08:34
HDMI CEC har været standardinventar i TV i et årti eller mere, så jeg er ret sikker på, at det også virker på jeres Samsung H8005. Jeg kan dog ikke garantere. Nogle ældre TV kan kun slukkes via HDMI CEC - ikke tændes. Andre har en "hurtigstart" funktion, som skal aktiveres i menuen. Hvis du allerede har en anden enhed - f.eks. en PlayStation hvor HDMI CEC kan aktiveres manuelt i menuen - med HDMI CEC-styring, så kan du tjekke, om det virker. 

Da TV'et ikke er 4K kan I "nøjes" med Apple TV til ca 1.150 kr. ( https://www.pricerunner.dk/pl/649-3098809/Medieafspillere/Apple-TV-32GB-(4th-Gen)-Sammenlign-Priser ) fremfor den dyrere Apple TV 4K.

Fjernbetjeningen til Nvidia Shield kan mig bekendt ikke regulere lydstyrken på TV.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 12:28
Mi Box kan klart anbefales, er super tilfreds med min. Bruges primært med Kodi, Netflix, HBO osv, fungerer upåklageligt. 
Til top
Petra Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 19:03
Jeg har installeret over aptoide YouSee tv app'en 1.6.1 på Firestick og det virker fint på Amazon Firestick 4k. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 19:46
Slettet

Redigeret af T-Duck - 29-August-2020 kl. 19:47
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu