recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor forvrænger farverne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor forvrænger farverne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SofieEB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SofieEB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor forvrænger farverne
    Sendt: 17-September-2019 kl. 20:04
Hej alle
Min projekter af mærket ThemeScene model HD70 har pludselig problemer med at gengive farverne: de bliver helt grønne efter at projektoren har kørt i 5-10 minutter. Den starter altså helt fint, men pludselig slår den over i grøn. Når jeg genstarter den bliver den fin igen - men kun i 5-10 minutter.

Jeg er i tvivl om det er pæren der skal skiftes - den burde have nogle timer i sig endnu - eller om der er noget andet galt.

Har I nogen bud?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 20:37
Hvorfor tror du ikke pæren skal skiftes? Projektoren er jo immervæk ikke helt ny!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
SofieEB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SofieEB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 20:43
Det kan også sagtens være, at det er det der er galt.
Det undrer mig bare, at den starter helt fint hver gang - og først forvrænger farverne efter lidt tid.
Og jeg vil helst ikke bruge 1500 kroner på en ny pære, hvis det ikke er det der er galt.
Men måske det slet ikke er pengene værd at reparere på den?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af SofieEB SofieEB skrev:

... Men måske det slet ikke er pengene værd at reparere på den?
Helt ærligt - næppe! Det er en 720p projekter, og hvis det fint dækker dit behov kan du sikkert finde en brugt projekter til mindre, end hvad en ny pære koster (men så er pæren i dén formodentlig heller ikke ny ...), og hvis ikke det er pæren er det formodentlig noget andet dyrt.

Projektorer holder desværre ikke evigt, og udviklingen er løbet fra en over 10 år gammel model. Er du glad for at bruge projekter ville jeg i stedet finde mig en god, brugt 1080p-projekter, hvis jeg var dig.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2019 kl. 20:59
(I øvrigt skønt, som min telefon konsekvent skrev "projekter" i stedet for "projektor" ...Unhappy)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu