recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kryptering af optagelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kryptering af optagelser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kryptering af optagelser
    Sendt: 18-September-2019 kl. 20:13
Hej alle

Jeg har pt. en ældre Vantage HD8000C recorder og er en af de tosser med en fuldpakke fra Yousee. De har jo meldt ud, at Discovery-kanalerne ryger ud af deres pakker, og da jeg ser pænt meget fodbold, så vil jeg være ked af at miste eksempelvis Canal 9 og Kanal 5. Det kan heldigvis fixes med et bland selv abonnement i stedet, som jo så vil kræve at jeg har et Yousee kort i Vantage-optageren for at kunne se og optage udsendelserne.

Er der nogen som erfaringer med Yousee bland-selv-abonnementet og Vantage HD8000C? Når jeg kigger i manualen ser det ud til, at den ikke understøttet Viaccess-kodning, som jeg har læst mig frem til at Yousee bruger. Der er i hvert fald kun nævnt:

* dgcrypt
* conax
* firecrypt
* xcrypt
* crypton

Vil det betyde at optageren skal skiftes ud? Jeg vil ikke bruge Yousee-boksens optagefunktion, da jeg ikke kan hive optagelserne ud af den.

Jeg har tidligere gemt film og serier, som er optaget på Vantage-optageren, på en NAS, og det virker rigtig fint på de enheder jeg har. 

Hvis jeg stadig kan bruge Vantage-optageren - bliver optagelserne nu krypteret, så de kun kan ses på en enhed med et Yousee-kort i eller vil de stadig kunne afspilles på andre enheder?

På forhånd tak for hjælpen.


Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 21:58
Jeg var lidt for hurtig på send-knappen. Det er den interne kortlæser (CA) som ikke understøtter Viaccess. Det gør CI-modulet, så den behøver jeg ikke hjælpe til alligevel ;-),
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af caze caze skrev:

Jeg var lidt for hurtig på send-knappen. Det er den interne kortlæser (CA) som ikke understøtter Viaccess. Det gør CI-modulet, så den behøver jeg ikke hjælpe til alligevel ;-),
 
Ja, så er det jo bare at købe et CA modul og kort. Optagelser vil herefter ske ukrypteret, men tag nu ikke sorgerne på forskud. Jeg læste på TV2 nyhederne, at Yousee nok ikke får lov til den påtænkte manøvre af Discovery.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 22:18
tak for hjælpen Flemming
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu