recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elektronisk delefilter med MiniDSP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektronisk delefilter med MiniDSP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elektronisk delefilter med MiniDSP
    Sendt: 19-September-2019 kl. 17:49
Er ved at bygge en lille 2-vejs PC højttaler og overvejer et elektronisk delefilter med en miniDSP HD. Denne har Toslink ind og 4 outputs som jeg kan føde til hver sit effekttrin.

Men jeg skal også have et linje output til den aktive sub jeg har. Nogen bud på hvordan man lige får det også?

Har overvejet en miniSHARC kit kombineret med miniDAC8 og DIGI-FP Der jo burde give Toslink ind og 8 analoge RCA outputs.


Men er der nogen der har erfaring med de miniDSP moduler eller som eventuelt har bedre forslag til elektronisk delefilter?



Redigeret af bphhm - 19-September-2019 kl. 17:50
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2019 kl. 20:25
ved jo godt jeg ikke burde lokke folk væk fra recordere, men tror altså der er betydeligt flere DIY'ers på http://hifi4all.dk/forum/default.asp

Kunne forestille mig der vil være nogle særdeles kvalificerede svar derovre.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2019 kl. 06:13
Det har du nok ret i, prøver der også.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2019 kl. 10:05
Hvis jeg var dig ville jeg da bare købe to minidsp’er, en til hver side.

Et helt andet alternativ kunne være et par Hypex fusion moduler så får du forstærkere, delefilter og DSP i en pakker til at bygge ind i højttaleren.
Jeg har selv lige stået i samme situation som dig og eksperimenterer lige nu med Hypex FA123. Spiller rigtigt godt.

Hvis du skal søge informationer andet sted så prøv diyaudio.com der er masser af kloge hoveder og jeg har altid fået gode svar.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Er ved at bygge en lille 2-vejs PC højttaler og overvejer et elektronisk delefilter med en miniDSP HD. Denne har Toslink ind og 4 outputs som jeg kan føde til hver sit effekttrin.

Men jeg skal også have et linje output til den aktive sub jeg har. Nogen bud på hvordan man lige får det også?
Som damkel skriver så er 4 udgange ikke nok til 6 signaler. Se det du vil lave som et sæt 3 vejs højtaler.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 10:51
Var det ikke en ide og nappe en 4x10?

Så kan du også glæde dig over en generel bedre komponent kvalitet, bedre lyd og lavere støjniveau.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu