recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPadOS med ekstern Disk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPadOS med ekstern Disk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPadOS med ekstern Disk
    Sendt: 24-September-2019 kl. 20:14
Nogen her på forummet der har prøvet at udforske mulighederne?

Umiddelbart kan man ikke gemme direkte fra f.eks. Word til den eksterne, ej heller ikke fra iMovie.




Redigeret af Potter - 25-September-2019 kl. 09:38
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2019 kl. 20:33
hvilken ipad? - der er stadig forskel på lightning og usb-c. kører du med ipadOS beta? - der kommer jo en "filemanager" med nu i ipados. Du vil nok ikke lige med det samme få lov at gemme direkte. Husk at måden man tilgår data på i ios/ipados er via databrokere - altså middleware mellem forskellige applikationer.
Der er et par videoer på YT, men den her er nok ganske interessant https://www.youtube.com/watch?v=Kc5a5-6FhJQ
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2019 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hvilken ipad? - der er stadig forskel på lightning og usb-c. kører du med ipadOS beta? - der kommer jo en "filemanager" med nu i ipados. Du vil nok ikke lige med det samme få lov at gemme direkte. Husk at måden man tilgår data på i ios/ipados er via databrokere - altså middleware mellem forskellige applikationer.
Der er et par videoer på YT, men den her er nok ganske interessant https://www.youtube.com/watch?v=Kc5a5-6FhJQ
Hej Claus, jeg køre iPad OS ”ikke beta” på iPad Pro 12.9” 2018 med USB-C. 

Jeg kan f.eks. godt gemme direkte fra FiLMiC Pro til den eksterne.

Men jeg kan ikke importer til iMovie fra ekstern disk, ej heller ikke gemme direkte til ekstern disk

Du kan sagtens oprette f.eks nye mapper på den eksterneSmile

Edit: ok, man kan ikke gemme direkte fra f.eks. Adobe Lightroom, men Filminc Pro har oprettet en mappe på iPad som du kan skrive/gemme direkte i, herefter kan man flytte filen til den eksterne diskConfused

Det er dog lidt pudsigt, at man så kan gemme direkte til iCloud eller til min Mycloud, men ikke direkte til den eksterne disk.Confused



Redigeret af Potter - 25-September-2019 kl. 08:48
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 06:41
iMovie er lige blevet opdateret til at understøtte eksterne diske.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

iMovie er lige blevet opdateret til at understøtte eksterne diske.
Thumbs Up Prøver det af senere på dagen, havde enlig også forventet at det vil komme i en opdatering af programmerne.

Jeg benytter dog ikke selv iMovie da den simpelthen er for begrænset. Her LumaFusion i en helt anden liga.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 07:30
Men de enkelte apps skal nok opdateres for at understøtte eksterne diske.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2019 kl. 17:20
Jup - grundet det jeg skrev tidligere skal apps "omskrives" til at understøtte funktionen. - jeg har også selv lige fået den opdatering af imovie  - men det var faktisk på iphone og ikke ipad!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu