recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG b8 fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG b8 fjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG b8 fjernbetjening
    Sendt: 29-September-2019 kl. 12:18
Jeg har købt et lg b8 oled og er lidt træt af den lille røde mus når man bruger fjernbetjeningen. Er der nogen der ved om man kan slå den fra og bare bruge knapperne. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 15:05
Den kan man desværre ikke. Kun B&O har fået lov til at slå den fra på deres TV med LG webOS.

Køb en Apple TV 4K og lad den overtage streaming/app-delen. Du kommer ikke til at kigge dig tilbage herfra. Apple TV kan slukke/tænde dit TV samt regulere lydstyrken.
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 15:54
Jeg kan huske at jeg fik tilsendt en gratis gammeldags fjernbetjening fra lg i sverige, med den begrundelse at tv skulle bruges af en pensionist som ikke kunne finde ud af at betjene deres magic remote, ved ikke om LG stadig tilbyder denne service.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 17:28
Der kunne være at jeg kunne forsøge med en gammel fjernbetjening. Jeg har et Apple tv, men havde problemer med at få den til at køre med mit nye tv, da den ikke ville registrere tryk, så jeg kunne godt navigere rundt men kunne ikke starte noget. Jeg kom frem til at det var pga den kørte gennem min forstærker. 

Problemet er at katten er ret interesseret i den røde plet og jeg gider ikke have kattepoter på mit nye tv. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 17:46
Min svoger har for nyligt købt et LG tv. I torsdags skulle jeg hjælpe ham med at konfigurere indgange og navngive dem.

Shit mit gamle Pioneer Plasma har et velfungerende og hurtigt menusystem!
Så længe LG styresystem er sådan, kommer der næppe et LG tv i huset herhjemme!



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2019 kl. 19:10
Nej. Jeg er heller ikke særligt imponeret over styresystemet, men billedkvaliteten er der til gengæld ikke meget at klage over. Det kan godt være at jeg skal prøve med mit Apple tv igen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 07:33
Endnu værre end fjernbetjeningen er det faktum, at webOS-styresystemet i LG TV slet ikke opdateres efter køb. Ikke engang til næste store version 1 år efter.

Sådan kan man naturligvis ikke drive nogen form for platform, uanset om det er på TV, smartphone eller PC. Samme gælder i øvrigt Samsung og Panasonic TV.

Som forbruger synes jeg ikke, at man skal finde sig i sådan noget. Træk internetstikket ud af TV'et og sats i stedet på en platform, hvor aktøren bag platformen behandler kunden ordentligt.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 19:19
Hvorfor er det så vigtigt, at en enhed bliver opdateret, hvis det eksisterende fungerer som det skal?
Det er jo langtfra altid, at et de nyere udgaver fungerer bedre!
Bortset fra det, er jeg selv stor tilhænger af kun at bruge et TV som monitor, og bruge ekstern lyd og styresystem, da det fungerer langt bedre, med flere muligheder...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 11:06
Jeg er enig i, at det er ærgerligt at WEBos ikke opdateres. Men når det er sagt, synes jeg at den version jeg har(3,5) fungerer upåklageligt. Og der er da kommet på HBO nordic og Strive Sport til som apps siden jeg fik det.

Jeg synes bestemt ikke at LG er sværere at sætte op end andre tv. Tværtimod. Der er et menupunkt i smartmenuen der hedder enhedsforbinder, som automatisk registreret tilslutninger og man kan derefter navngive dem.

Den smarte remotekontrol kan jeg også godt lide. Synes det er en god ting at man også kan bruge den som mus, men den kræver selvfølgelig en smule tilvænning. Men ja, man burde kunne slå det fra fra, hvis ikke man ønsker det.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Jeg har købt et lg b8 oled og er lidt træt af den lille røde mus når man bruger fjernbetjeningen. Er der nogen der ved om man kan slå den fra og bare bruge knapperne. 

Du kan ændre størrelsen, så den ikke er så stor.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvorfor er det så vigtigt, at en enhed bliver opdateret, hvis det eksisterende fungerer som det skal?
Det er jo langtfra altid, at et de nyere udgaver fungerer bedre!
Bortset fra det, er jeg selv stor tilhænger af kun at bruge et TV som monitor, og bruge ekstern lyd og styresystem, da det fungerer langt bedre, med flere muligheder...

Det kan der være mange grunde til. Når noget er opkoblet til internettet, så udgør det jo reelt en sikkerhedsrisiko. LG forsøger at få integreret hjemmestyring i webOS og så er stiger behovet for sikkerhed blot yderligere.

Men der er også helt basale funktionelle faktorer. F.eks. er nogle apps kun tilgængelige fra webOS x.0 og frem. Eksempler er Strive Sport og YouSee. Der kommer jo nye protokoller, videoformater og sikkerhedsforanstaltninger løbende. Nogle af disse kan være afgørende for, om en tjeneste eller app kan køre på platformen. Manglende opdateringer er f.eks. også en af grundene til, at apps til YouTube, Viaplay m.fl. er forsvundet på mange ældre TV. Altså nogle år efter køb.

Der er også hensyn til udviklere. F.eks. deres seneste funktion med at indhold fra f.eks. Netflix fremhæves i bundmenuen. Det er forbeholdt de nye modeller, så hvorfor skulle udviklere (f.eks. HBO eller Viaplay) gøre sig det besvær at understøtte API'en, når der er så få TV, der bruger den? I stedet for at forbeholde den til nye TV, kunne LG gøre den tilgængelig på alle, og så steg motivationen. At udviklerne ikke gider spilde tid rammer jo i sidste ende brugeren.

At udvikle en platform, uanset om det er til TV, PC eller smartphone, er jo en opgave i et bygge et økosystem. Er økosystemet svagt, så rammes du som bruger.

At undlade at opdatere gør jo netop, at tingene ikke fungerer som de skal. Det her er ikke et old-school musikanlæg. Vi taler om en internet-opkoblet platform, hvor de tjenester, som man benytter på platformen, også er internet-opkoblede.


Redigeret af Rasmus Larsen - 03-Oktober-2019 kl. 14:46
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 11:51
Nu fik jeg mit Apple tv til at fungere korrekt med den lille Apple remote og HDMI cec. Simpelt og nu kan hele familien få tingene til at fungere. Så har jeg kun brug for magic remote når jeg skal i indstillinger. Og så koblede jeg tv'et fra internettet, hvilket den jo ikke har brug for længere. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu