recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat UHD box med kun eet LNB kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat UHD box med kun eet LNB kabel?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 20:33
Konlusionen blev:

Det er ikke muligt at få en god "user experience" med blot et enkelt kabel tilsluttet Samsung-æsken.
Med en Universal LNB blev hver anden kanal sort (intet signal), og optagelser gik helt i skoven.
Men SatCR/Unicable virkede TV-zapning, men optagelser virker ikke hvis man ser noget andet samtidigt.

Så med en universal LNB er det no-go med kun eet kabel.
Med SatCR er skal man have fat i en splitter, og to kabler mere, så kan man det, som var tiltænkt.

Men det peger jo helt på, and Samsung bare har brugt Broadcoms reference-stak da de lavede software'en, og har ikke gidet at lave det "smooth" for slutbrugeren. (Som andre boks-vendors rent faktisk har).

Samsung har efterfølgende (2019) helt trukket sig af STB markedet, så der kommer ikke mange opdateringer til software'en på benævnte bokse.
Viasat har formodentlig ikke gjort noget indtil de fandt ud af hvad det blev til med salget til, øh, jeg mener, fusionen med Canal Digital/Telenor.
Jeg tror vi kommer til at se en konsolidering op Canal Digital teknologi snart...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu