recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er I blevet ringet op.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er I blevet ringet op.?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er I blevet ringet op.?
    Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 21:11
Ja, er I blevet ringet op Microsoft.
Jeg er blevet ringet op mange gange nu af MS, der fortæller at jeg har problemer med min computer og at de vil hjælpe mig. Jeg er sgu blevet lidt træt af dem, så nu tager jeg lidt pis på dem. Det skal lige siges at de taler et ubehjælpeligt engelsk.
I dag ringede der en igen der ville hjælpe mig. Jeg fortalte ham at jeg var meget glad for at han ringede.(på engelsk) Efter ca. 5min. spørger han igen til min computer, hvorefter jeg fortæller ham at jeg slet ikke har nogen computer.
Det bliver han meget forbavset over, og spørger så om jeg ikke har en laptop, hvorefter jeg svarer nej det har jeg ikke, men jeg har et problem med min skrivemaskine. Han forstod ikke rigtig hvad jeg mente og han kendte ikke til sådan en maskine, men han spurgte hvad der var galt.
Jeg fortalte ham at der ikke kunne sættes papir i. Så nu afbryder han forbindelen.
Jeg har tidligere kaldt dem for grime ting når de ringede, ja, jeg har også sagt at jeg er 97 år og ingenting ved, men de bliver ved.
ps. Det er et dansk nr. der bliver ringet fra.
     carsten
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 21:25
Ikke for nylig, og jeg gider ikke lege med dem mere. Ellers en god vits med skrivemaskinen. ;-)

Det lykkedes mig at holde en af dem beskæftiget i 45 minutter for nogle år siden, men jeg har på fornemmelsen, at det kun skærpede deres appetit, da de ringede med jævne mellemrum det næste halve års tid. :-)

Mvh. Jørgensen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2019 kl. 21:25
ikke personligt, men jeg har også valgt at have hemmeligt nummer, så jeg er heldigvis sluppet indtil videre, men kender masser der har fået opkaldene. - en kollega fik en 3-4 styk på en weekend.

Der er så mange youtube videoer  hvor de bliver både hacket selv eller holdt totalt for nar. Inderne tror desværre rent faktisk de udfører et seriøst job. - altså de tager det faktisk voldsomt seriøst at scamme folk, så indtil videre er det næppe noget der stopper. Så længe der er folk der desværre hopper på, så er det jo penge ned i deres foer. Gudskelov har min mor en mac, så hende får de ikke meget ud af.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 00:50
Jeg har også fået et par opkald, men det er efterhånden længe siden. Da jeg begyndte konsekvent at svare på dansk og udelukkende dansk, opgav de søde mennesker at ringe til mig. Jeg afbrød aldrig en samtale, men lod dem køre træt i en fuldstændig meningsløs dialog.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 14:26
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 21:23
Jeg har også prøvet det engang, der sagde jeg bare tak for informationen og at jeg ville formatere min computer med det samme. Har aldrig hørt noget siden.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 21:56
Ja, er blevet ringet op et par gange de sidste par uger. Håber det sluttede med det møgfald jeg gav kællingen der ringede sidst.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 22:11
yes.. Blev ringet op idag fra et DK nr. +45 52 14 08 98
Kvinden introducerede sig selv på gebroken engelsk som værende fra Microsoft, men inden hun nåede længere fik hun at vide på engelsk hvad jeg mente om hende og opkaldet.. Det fik hende til at afbryde forbindelsen igen.. 
Men det er første gang de har kontaktet mig.. og forhåbentlig også sidste..Big smile

Mvh

Moulder
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 23:58
 Har været ude for det en gang, jeg spørger om han kan gøre noget for mig, ja var svaret, jeg sagde Fuck Off, og det gjorde han.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 10:47
Det er godt nok lang tid siden at det var Microsoft, men sælgere generelt er jeg altid meget flink til at svare. Normalt bede jeg dem lige vente lige et øjeblik, da jeg lige skal gøre en ting færdig, og så lægger jeg telefonen fra min, stadig med sælgeren online.
Efter måske to - tre, nogen gange fem timer tager jeg telefonen igen og siger Hallo! men så er sælgeren der aldrig....
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu