recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til mor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til mor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til mor
    Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 20:34
Hej

Overveje at købe et nyt TV til min mor. Omkring 50", 5000-6000,-. Men jeg har ikke fulgt med i flere år, så jeg er lidt blank. Var i elmutanten og power og kigge, men det bliver man ikke stort klogere af. Leder efter et med et godt naturligt billede som en god CRT som hun har i forvejen. Det er bare for lille.

Hvad er godt i den klasse/størrelse?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 20:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 22:07
LG til en “mor” som ikke selv kan købe tv.

Med den kringlede styresystem der følger med, ender hun hurtigt et sted hun ikke lige kan komme væk fra......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det eneste rigtige at købe i den str og prisklasse er

Det kan godt blive en udfordring. Ikke en af forhandlerne på Pricerunner har det på lager.Wink


Redigeret af Mufti - 03-Oktober-2019 kl. 22:08
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2019 kl. 22:52
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hej

 Leder efter et med et godt naturligt billede som en god CRT som hun har i forvejen. Det er bare for lille.


 Tver i dag, da flertallet er UHD har et billede der overgår CRT, når vel at mærke det er indstillet korrekt.
 CRT har jo en meget lav opløsning, og UHD har en på 2160 hvilket er mange gange mere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

UHD har en på 2160 hvilket er mange gange mere.


Du glemmer at nævne at kildematerialet også skal være UHD, og det findes der p.t. stort set ikke noget af på flow TV. Desuden er det ikke kun opløsningen der betyder noget for billedkvaliteten.

Og til trådstarter: Faktisk alle nye TV har en billedkvalitet der overgår de gamle billedrørsTV, hvis man holder sig til mærkevarerne.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 11:53
Hvis jeg har forstået det rigtigt, er din mor en ældre dame med et CRT TV?
I så fald ville jeg fokusere mere på betjeningen end billedkvaliteten. 

Se på fjernbetjeningen som noget af det første. Den skal gerne ligne en god gammel klassisk fjernbetjening. Ikke magic remotes mv. 

Dernæst ville jeg fokusere på lyden, hvis du ikke havde tænkt dig at købe en soundbar til hende. 

Sidst - se på billedet. Alle TV i dag har alle en bedre billedkvalitet end hendes nuværende CRT, så uanset hvad vil det være et skridt op. 


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2019 kl. 12:19
 Et fabrikat med en Remote som til et CRT TV, så kan der ses på Panasonic, som også er et super fabrikat, har selv for ikke så længe siden købt et sådan, se min signatur, lyden er rimelig, men er dog bedre med noget externt, de har gode "out of the box" indstillinger, men fortjener at der stilles på dem for at få det maximale.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

LG til en “mor” som ikke selv kan købe tv.

Med den kringlede styresystem der følger med, ender hun hurtigt et sted hun ikke lige kan komme væk fra......


Klaus
Det klarer sønnen står der jo. Og kan du pege på et nyt TV der ikke har et kringlet styresystem? LG Oled er det system der kommer tættest på crt TV i billedgengivelse. LCD/LED TV sucks på alle parametre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu