recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel-TV leverandør
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabel-TV leverandør

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jesper M Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel-TV leverandør
    Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 09:47
Jeg er i en antenneforening, hvor vi har en aftale med Yousee hvor de drifter og vedligeholder vores antenneanlæg mod at de har eneret til at levere TV. Vi kan vælge en anden internet leverandør (via coax) såfremt vi har en tv-pakke fra Yousee. Jeg har gennem flere år ikke haft nogen tv-pakke og dermed kan et ikke få Internet via kabel-TV. 
Antenneforeningen er umiddelbart klar på at vi genforhandler vores aftale med Yousee eller finder en anden til at drift og vedligehold vores anlæg. 
Optimalt finder vi et firma til at drift vores anlæg hvor vi frit kan vælge TV og internet leverandør (pr. husstand), men er det muligt? Kan nogen henvise til steder på nettet hvor jeg kan søge information herom?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 10:38
 Udover de 2 store, You See og Stofa er der vist ikke andre formidlere der leverer via Coax, Der er nogle store selvstændige formidlere, men de leverer kun lokalt, som f.eks Glenten i Odense.
Foreninger får enten fra You See elle Stofa, den Antenneforening som leverer her får fra You See, haves der TV kan der fås Bredbånd, haves der ikke TV, så kan der ikke fås bredbånd, og det er kun You See det kan fås fra, Hiper og andre må ikke levere. Det er en selvejet Antenneforening med levering aftale fra You See. Der vælges måske snart Stofa, da der skal fornys aftaler inden længe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2019 kl. 07:18
Hej
Måske kan I f.eks. spørge hos Kviknet og Fastspeed.



Venlig hilsen
Martin
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Jesper M Jesper M skrev:

Jeg er i en antenneforening, hvor vi har en aftale med Yousee hvor de drifter og vedligeholder vores antenneanlæg mod at de har eneret til at levere TV. Vi kan vælge en anden internet leverandør (via coax) såfremt vi har en tv-pakke fra Yousee. Jeg har gennem flere år ikke haft nogen tv-pakke og dermed kan et ikke få Internet via kabel-TV. 
Antenneforeningen er umiddelbart klar på at vi genforhandler vores aftale med Yousee eller finder en anden til at drift og vedligehold vores anlæg. 
Optimalt finder vi et firma til at drift vores anlæg hvor vi frit kan vælge TV og internet leverandør (pr. husstand), men er det muligt? Kan nogen henvise til steder på nettet hvor jeg kan søge information herom?


Måske I skulle melde jer ind i FDA? http://fda.dk

Her kan I få den hjælp (baseret på virkelig "hands on" erfaring), som I efterspørger
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 10:14
Jeg ville prøve at ringe til:
- Asom net
- Glenten
- Bolignet Aarhus
- Parknet

Og iøvrigt deltage i FDA messen 1+2 november:


Eller snakke med f.eks. Telecenteret der sælger udstyr til uafhængige installatører der netop bygger kabel net. De kan pege på relevante aktører og hvad der er realistisk.

Men typisk vil man netop bundle TV og internet leverance fordi der ikke er mange penge i kun at levere TV signaler. De fleste går blot til at betale diverse grådige rettighedshavere.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2019 kl. 23:12
Flatpanels har en rigtig god oversigt med priser på mange leverandører

Hvilke leverandører der er muligt hos dig afhænger af hvor du bor, så et bynavn vil være godt ;-)
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu