recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup og overførsel af SMS'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backup og overførsel af SMS'er

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backup og overførsel af SMS'er
    Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 10:49
Hej

Jeg har mig en gammel OnePlus 2 telefon og overvejer om jeg skal investere i en af de nye OnePlus-modeller, som netop er blevet lanceret.

I den forbindelse vil jeg høre, om der er en teknisk kyndig person herinde der kan fortælle mig, om det er muligt at tage en backup af alle mine SMS'er på min gamle OnePlus 2 og så efterfølgende overføre/indlæse dem på den nye OnePlus?

Hvis ja, hvordan skal man så gøre?

Følger ens kontakter egentligt automatisk med over via Sim-kortet, eller skal der tages en backup af dem også?

Billeder, videoer og musik mv. kan jeg sagtens selv finde ud af at håndtere, men SMS'er og kontakter jeg jeg i tvivl om, da jeg ikke umiddelbart synes at jeg kan finde filerne.

Hvis det har relevans, så kører jeg med CyanogenMod på min OnePlus 2.

På forhånd tak for enhver hjælp! :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af MMJ741 MMJ741 skrev:

Følger ens kontakter egentligt automatisk med over via Sim-kortet, eller skal der tages en backup af dem også?


Kontakter, synkroniserer du ikke dem op mod din google konto?

Det har jeg gjort med mine telefoner i en 6-7 år nu (dog til min æblekonto). Så er det abre at skifte telefonen og oprette forbindelse.
På et SIM kort kan du kun have et telefonnummer tilknyttet en kontakt. Har du flere numre på en kontakt, er de helt sikkert ikke på SIM.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 11:33
Hej Klaus

Tak for din besked.

Nej jeg synkroniserer ikke kontakter med Google.

Min primære problemstilling / hovedpine er egentligt også SMS'erne. Dem kan jeg ikke genoprette på den nye telefon - det kan jeg med kontakterne (det vil blot tage lidt tid, men hvis det er det der skal til, så er det jo sådan det må være).


Redigeret af MMJ741 - 14-Oktober-2019 kl. 11:50
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 16:03
Hej,
onePlus har en "skifte telefon" app, kan ikke helt huske hvad den hedder, men den kopierer alle dine data fra en gammel onePlus til en ny er ret sikker på at det også gælder SMS'er
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 16:04
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 17:51
Som KlausDM siger. Sim-kort er i dag ubrugeligt til noget som helst andet end den streng af data der identificerer dit telefonnummer. (og det er efterhånden også ved at være en døende race med introduktionen af eSim.)
Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ741 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2019 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Det er denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oneplus.backuprestore&hl=en

Tusind tak for tippet, det lyder lige som det jeg har brug for! Smile

Burde det også virke fra en så "gammel" telefon som en OnePlus 2 til en helt ny? :)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 12:15
Ellers så hent "SMS Backup & Restore" fra Google Play. En af de gamle spillere der bare fungerer.
Til top
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MMJ741 MMJ741 skrev:

Følger ens kontakter egentligt automatisk med over via Sim-kortet, eller skal der tages en backup af dem også?


Kontakter, synkroniserer du ikke dem op mod din google konto?

Det har jeg gjort med mine telefoner i en 6-7 år nu (dog til min æblekonto). Så er det abre at skifte telefonen og oprette forbindelse.

Klaus

Klaus, jeg så lige denne tråd: Har du et forslag til, hvor man finder og laver denne synkronisering med googlekontoen på formentlig telefonen (Huawei P9 et lille stykke tid endnu inden skift). 
Med venlig hilsen

Peter
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 10:04
Prøv at se under Indstillinger - Konti. Tryk på din Google konto. Der burde stå om den er synkroniseret. 
Du skal også checke at telefon numre er gemt på telefonen. Ikke på SIM kortet, derfra kan de ikke synkroniseres. 
Så vidt jeg husker skal du ind på hvert enkelt telefonnummer for at se hvor det er gemt.
Til top
peter12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2006
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 10:30
Mange tak, Peter C. Det skal undersøges og i hvert fald indstilles inden telefonskift.




Med venlig hilsen

Peter
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 11:00
Lidt gammel tråd, men der er også Wondershare MobileTrans. Programmet koster lidt, men virker udmærket. Jeg fik da overført kontakter m.v. fra min gamle Nokia X3-2.5 til en Huawei P20 Pro. Sms'erne ville den godt nok ikke tage, men det kunne den nok fra nyere telefoner. Men det betød ikke så meget for mig.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu