recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Nvidia Shield sidst på måneden <3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Nvidia Shield sidst på måneden <3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Nvidia Shield sidst på måneden <3
    Sendt: 17-Oktober-2019 kl. 21:04
Så kommer der sgu en ny udgave, denne gang med Dolby Vision support <3

https://youtu.be/nFHJZi_vulw

Redigeret af Nagash - 17-Oktober-2019 kl. 21:05
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2019 kl. 16:57
miri
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2019 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

... og der kommer også en "dongle" version...

Så det også på flatpanels i morges. Måske lige overdrevet nok at kalde det en dongle dog 😂
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2019 kl. 20:48
Jeg havde lige besluttet mig for at købe en Shield 4K, da jeg ikke forventede den nye indtil efter CES, da den ikke var fremvist i Berlin. Det hænder at mit Sony TV har buffer problemer under afspilning af rippede 4K film og jeg var endelig blevet så træt af det, at jeg ville købe en snart forældet version.

Planen var at købe den nye når den udkom og så kassere den gamle HD version jeg har forvist til soveværelset, så jeg har 2 4k versioner. Nu er den plan ændret og jeg køber den nye version så snart den udkommer, da jeg alligevel blot har et 42" HD tv i soveværelset.

Jeg håber på der kommer en VRR version med HDMI 2.1 og 500gB disk som min gamle HD har og lidt mere ram, så den kan bruges til lidt mere krævende spil, da det også vil være en god undskyldning til skifte 55" stue TV et par år tidligere end planlagt til et 65-75" OLED. Wink


Redigeret af ASKF - 20-Oktober-2019 kl. 20:50
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 00:36
Øhm.. Der findes ikke en HD version af Shield. Den første udgave fra 2015 og den fra 2017 er helt ens og begge med 4K.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Øhm.. Der findes ikke en HD version af Shield. Den første udgave fra 2015 og den fra 2017 er helt ens og begge med 4K.


OK troede ikke at min 2015 pro version kunne streame 4k, men du har ret.

Jeg tror jeg har fået den forkerte ide indprintet, fordi jeg først her i sommer har købt mig en av-reciever som understøtter 4k og min Shield var forbundet med denne i stedet for tv, så derfor har jeg ikke kunnet streame 4k med den.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 12:17
De er nu ikke HELT ens, men har samme hardware!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2019 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

De er nu ikke HELT ens, men har samme hardware!

Jo, når han kalder den Pro, så går jeg ud fra det er 500GB udgaven, så er det rent faktisk 100% ens.
16GB udgaven har det dog fjernet lidt porte på 2017 udgaven, hvilken jo faktisk gør 2015 udgaven bedst af de to.
Men som du siger, hardwaren er ens og dermed kan 2015 alt det som 2017 udgaven kan :)
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 14:15
Hvad siger i til den nye Fjernbetjening

Umiddelbart er jeg ikke fan
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Hvad siger i til den nye Fjernbetjening

Umiddelbart er jeg ikke fan

Den har mindst 2 knapper for meget. Alle afspillere i dag, har vist FF/FR indbygget i deres interface, så der er ikke brug for at fjernbetjeningen har det.
Play/Pause knap er lidt en smagssag, jeg har aldrig savnet den som en dedikeret knap.
En dedikeret Meny knap ser jeg heller ikke den store anvendelse for, med mindre der er specielle funktioner indbygget til den.

Jeg vil blive glad for 2 volumen knapper, da det kan være svært at ramme det helt rette niveau ved at lade fingeren glide op eller ned.
Jeg bruger ofte fjernbetjeningen til TV i stedet og da jeg havde den sluttet til en forstærker, var det forstærkerens fjernbetjening som blev brugt til at styre lyden. Denne jungleren med fjernbetjeninger kan sikker ophøre nu.

Bagbelysning er godt, men at den er så tyk med AAA batterier er skidt.
Lost-remote locator kan vel være godt for nogen, hvis den virker med en tlf app, ville jeg have mere brug for at den virker den modsatte vej, da jeg oftere glemmer hvor jeg har lagt tlf. end fjernbetjening LOL
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2019 kl. 22:03
Jeg er personlig rimelig kold i røven over de medfølgende remotes. Brugte den ikke til den gamle (den fulgte slet ikke med, men skulle købes som tilbehør). Bruger ikke den medfølgende til min ATV 4K, og kommer heller ikke til at bruge den til den nye her. Jeg har en Harmony :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu