recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat og Canal Digital går sammen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat og Canal Digital går sammen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Har du f.eks. YouSee så har du alle kanaler i samme app. Du skal ikke skifte noget. Ønsker man mere fokuserede løsninger såsom kun DR eller kun TV2, så findes de også - modsat dengang, hvor konkurrencen på tv-markedet var meget svag.

Ved ud, om man kan få adgang til Yousees - eller nogen af de andre udbyderes - app uden at have et kabel-, parabol- eller fiber-abonnement? 

Da vi fik fiber indlagt, undersøgte jeg muligheden for at få et Yousee-abonnement (inden de besluttede sig for at fjerne en del af fodbold-kanalerne) på en Hiper-forbindelse, og det kunne ikke lade sig gøre. Jeg skulle have fiber fra Yousee også, og det var både langsommere og dyrere. Det var heller ikke muligt bare at tegne et abonnement på adgang til app'en.

Nogle af apps'ene har i øvrigt heller ikke alle kanaler. Fx. findes Xee ikke i Viasats app, men man kan alligevel se fodboldkampene på Viaplay.


Redigeret af Brian E - 29-Oktober-2019 kl. 10:48
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 12:06
Der findes Telia TV, som ikke bindes op på et netværk. Også MoreTV, men de kræver en boks.

De etablerede aktører vil generelt gerne bruge deres tv-tjenester til at få husstande på deres netværk. Er man dækket af deres netværk, så kan man jo i princippet godt tegne abonnement og så bare undlade at tilslutte antennesignalet, for blot at bruge app'en.

Hvis din fiberforbindelse er del af Waoo-netværket så tjek eventuelt Waoo TV Go. Når Boxer kommer med app til Apple TV, så bliver det en interessant mulighed, da antenne-nettet jo er tæt på landsdækkende.

Alternativt skal man jo sammensætte det selv med DRTV, TV2 Play, Viaplay osv.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 12:38
Vi har Hiper, som jo er en del af TDC/Yousee (men stadig ikke så meget, at man kan få Yousee via forbindelsen), og så vidt jeg kunne se hos Waoo, kan vi stadig ikke få adgang til deres app uden at tegne et abonnement.

Planen var selv at sammensætte streamingtjenesterne, så vi havde fuld fodbold-dækning, men da jeg ringede og sagde Viasat-abonnementet op, fik vi et meget fordelagtigt tilbud med fuld adgang til app'en (inkl. Viaplay), og den løsning fungerer helt perfekt. Det er dog tidsbegrænset, så på et tidspunkt skal vi have en anden løsning, og jeg ville da foretrække, at det hele fortsat var samlet i én app. Nåja, og så er jeg ikke synderligt interesseret i at betale fuld pris, hvis jeg kun benytter app'en og den dermed forbundne lavere kvalitet.

Hvis man kan integrere Viaplay, Dplay og TV2-Play i Apples TV-app, kan det måske være en alternativ løsning.




Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der findes Telia TV, som ikke bindes op på et netværk. Også MoreTV, men de kræver en boks.

Telia TV ser ud til at være gået over til kun at sælge TV med et Telia Abo på mobil, mobilt bredbånd, bredbånd.  https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/


Redigeret af digitalt.tv - 29-Oktober-2019 kl. 15:16
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 15:39
Hej Bo.

Hvis man ser under billidet af en hund med solbriller i dit link står der:

'UAFHÆNGIGT AF INTERNETUDBYDER
Du kan få Telia TV uanset, hvilken internetudbyder du har. Hvis din bredbåndsleverandør er en anden end Telia, kan du derfor sagtens fortsætte med den leverandør.'

Så jeg spørger mig selv, om du skulle have information fra andre steder?

Hilsen Carsten.

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 15:46
Der er kun bestillingsknapper med Telia abonnementer og ikke som tidligere en bestil Telia TV. Så derfor jeg drog den konklusion.

Telia svarede på FB: Du kan uanset hvilken internet udbyder du har, tilkøbe en tv boks og pakke med kanaler, hvis du har et abonnement, eller køber et, som vi kan tilknytte Telia TV.

Jeg har siden kontaktet Telia presse, og de oplyser at man fortsat kan købe det som stand alone produkt og de er i færd med opdatere information på web og Facebook, så det fremgår korrekt. 


Redigeret af digitalt.tv - 29-Oktober-2019 kl. 19:32
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Vi har Hiper, som jo er en del af TDC/Yousee (men stadig ikke så meget, at man kan få Yousee via forbindelsen), og så vidt jeg kunne se hos Waoo, kan vi stadig ikke få adgang til deres app uden at tegne et abonnement.

Planen var selv at sammensætte streamingtjenesterne, så vi havde fuld fodbold-dækning, men da jeg ringede og sagde Viasat-abonnementet op, fik vi et meget fordelagtigt tilbud med fuld adgang til app'en (inkl. Viaplay), og den løsning fungerer helt perfekt. Det er dog tidsbegrænset, så på et tidspunkt skal vi have en anden løsning, og jeg ville da foretrække, at det hele fortsat var samlet i én app. Nåja, og så er jeg ikke synderligt interesseret i at betale fuld pris, hvis jeg kun benytter app'en og den dermed forbundne lavere kvalitet.

Hvis man kan integrere Viaplay, Dplay og TV2-Play i Apples TV-app, kan det måske være en alternativ løsning.
Du kunne tegne et Canal Digital abonnement og kun vælge at benytte deres App.

Den er ikke låst til nogen internet udbyder og har et af de største kanal udbud i Danmark.
Men også lidt peberet til 565 kr for den store med 55 kanaler og 429 kr for den lille.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu