recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolink og Quadrofoi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolink og Quadrofoi?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Larsseje Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2017
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsseje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolink og Quadrofoi?
    Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 21:24
Hej

Jeg har leget meget med at koble mine gamle passive højtalere sammen i quadrofoni, så jeg får noget a'la fattigmands surround sound. Det virker også fint så længe impedansen passer og man kan være tilfreds med den lyde det giver i det hele taget. 

Jeg har tænkt på nogle muligheder uden egentlig at vide noget som helst om det:

Kan man lave eller købe en blackboks således, at man kan køre det samme med B&O's powerlink kabler og højtalere? Evt. med en justering af lydstyrken i baghøjtalerne, så de ikke kommer til at brøle højere end front højtalerne? Så er der en indgang fra anlægget, og fire udgange til hver højtaler. 

Findes der andre metoder til at få surround sound med højtalere fra B&O som bruger powerlink kabler? 

Jeg tænker nemlig at købe en Beosound 4 og så lave noget quadrofoni med den og fire B&O højtalere der gør brug at powerlink - med mindre man kan købe en gammel surround receiver eller ekstern modul og koble den mellem Beosound 4 og B&O højtalerne.


Redigeret af Larsseje - 24-Oktober-2019 kl. 21:25
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 12:17

Hej Larsseje

For mange år siden byggede jeg en 'ambiofoni' box, da jeg hørte meget musik fra grammofon
plader fra producenten Decca's serien med navnet Plase 4 stereo. To stk. potmeter for lyd
justering, og vigtigt - bag højttalerne skal være fase vendt, i forhold til front højttalerne.

     I sin tid så B&O's boks sådan ud.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu