recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering eller ingen....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering eller ingen....

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hifi46 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2019
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifi46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering eller ingen....
    Sendt: 25-Oktober-2019 kl. 11:47
Hej,

Jeg er ny her, men har beskæftiget mig med Hi-Fi udstyr i godt 40 år. Godt nok erfaren bruger, men trænger måske til en genopfriskningWink.

Lige nu består mit anlæg af følgende:

1. Rotel RA-12 forstærker (2013)
2. B&W gulvhøjtalere DM 603 S3
3. Samsung DVD/VHS Combo VR 355
4. Samsung DVD HR 775
5. Cambridge Azur 6401 FM/DAB radio 
6. Dual pladespiller fra 1970-erne, dog ca. 12 års gammel pickup fra Denon
7. 2 år gammel LG OLED flat TV B7 55 tommer.
8. HUMAX Tv box

Jeg overvejer at købe den nye Denon DRA-800H receiver, dels for at have nogle nye funktioner, dels for at får bedre lyd da jeg synes mit Rotel ikke yder godt modspil til mine højtalere og dels for at fjerne DVD optageren og Cambridge radioen fra opstillingen. Har haft demonstration af Denon DRA-800H med højtalere magen til mine og det lød bedre end mit nuværende.

Begge mine Samsung har HDMI udgang og er tilsluttet TV med ARC kabel (ikke DVD combo) og normal HDMI kabel. Det fungerede fint indtil i går hvor jeg hele dagen prøvede mit anlæg af som en slags forberedelse til køb af Denon DRA-800H. Nu når jeg tænder for TV-et og Samsung DVD/VHS combo, så går fryser TV-et med besked "CANNOT TUNE" Tjek antennekabel. Men alt er jo forbundet som det skal! Forstår ikke fejlkoden. Ellers virker denne combo fint ved afspilning af CD og VHS (billedet kommer på Tv skærmen). Rotel har ikke HDMI udgang, men der er coaxial og digital forbindelse til fjernsynet samt begge DVD apparater..

For at gøre det lange kort - vinder jeg meget ved at skifte min nuværende forstærker ud med Denon DRA-800H og hvad er forklaring på fejlkoden?

Vil være meget taknemmelig for kommentarer/råd fra nogle kloge hoveder her på forrummet.


Redigeret af hifi46 - 25-Oktober-2019 kl. 11:51
Til top
hifi46 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2019
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifi46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 13:58
Ufattelig mange svar på mit første indlæg ;-)

Har opgraderet mit anlæg med Denon DRA-800H og har lært en vigtig ting.

Genbrug aldrig HDMI kabler der er version 1.3 når du skal forbinde nye forstærkere med nye flade TV. I mit tilfælde var det et LG 55 B7 TV som udtrykkeligt foreskriver, at det skal være HDMI High Speed kabel MED ethernet og version fra 1.4 opad. Det fandt jeg på LGs hjemmeside. Så er der 0 problemer med HDMI ARC og manglende menuer på fjernsynet.

På trods af negativ kritik på diverse tyske Hi-Fi foraer, som kritiserer Denon for at inkludere diverse ting fra deres surround receiverere i Denons FØRSTE stereo receiver, og som nok ikke har fået demonstreret denne live, er jeg meget begejstret for mit køb. Mange positive/begejstrede anmeldelser i England og Frankrig. 

Spiller meget bedre end med Rotel RA-12, som nok havde været et svagt link i forhold til mine gulvhøjtalere, B&W DM 603 S3.


Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 14:55
Jeg har ikke noget fornuftigt input, men fedt at du følger op på spørgsmålene!
Til top
hifi46 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2019
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifi46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 15:22
Inden køb fik jeg demonstreret receiveren i HiFi klubben Østerbrogade, og tog Status Quo CD/DVD samt AC/DC for at prøve receiven af med ren og usminket rock lyd. Det lød immervæk smukt og detaljeret.

Derhjemme har mit anlæg fået et nyt liv, CD/DVDer lyder mindst 50% bedre og selv Gary Moores Live Blues VHS bånd synes at fået spark bagi og spiller mange flere detaljer igennem højtalerne. Gary Moore på guitar lyder fantastisk.

Dyre penge givet ud, ja, 4799 kr plus ca. 1.000 kr i nye HDMI kabler, men jeg skifter ikke receiveren ud ihf i de næste 10 år!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu