recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiber tv/internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiber tv/internet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af PhuPhyt PhuPhyt skrev:

@Klaus nok derfor vi hos Waoo har 2 strenge ind måske ? Det er lavet fra start, mener der var en rød og en blå fiber i samme rør. Den ene til på nuværende 500/500 og den anden omformes så til coax tv signal i boksen.

Vi kommer på fiber på onsdag via fibia. 
De sagde også, at der ville være 2 linier ind, en til net og en til TV.


Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af Renoldo Renoldo skrev:

Oprindeligt skrevet af PhuPhyt PhuPhyt skrev:

@Klaus nok derfor vi hos Waoo har 2 strenge ind måske ? Det er lavet fra start, mener der var en rød og en blå fiber i samme rør. Den ene til på nuværende 500/500 og den anden omformes så til coax tv signal i boksen.


Vi kommer på fiber på onsdag via fibia. 
De sagde også, at der ville være 2 linier ind, en til net og en til TV.




Ja det er rigtigt, Fibia som jeg faktisk rykkede over til fra Energi Fyn pga. firma betalt internet kan lave det samme. Det fungerer super med tv signal fra Waoo, så leveres der et COAX signal til alle de fjernsyn man måtte have. Vi har så lige samtidig fået tilbudt Waoos TV boks til kr. 0,00 pr. mnd, så der nu kan spoles og optages tv via internetdelen. Man ser jo snildt film på en 500/500 samtidig med, at der spilles hardcore af ungerne.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 15:10
Hvordan ved man, om man har to strenge på sin fiber-forbindelse? Vi fik Hiper til at lave opkoblingen, og der er mig bekendt kun tale om én streng. Der er i hvert fald ikke noget COAX-stik på modemmet.

Pt. er vores TV-løsning ren streaming, men vil det begrænse mulighederne for at skifte til fx. Waoo, hvis man ikke har en COAX-løsning? Jeg er i øvrigt ikke voldsomt interesseret i den løsning, da det vil kræve, at vi får lagt antennekabler ind i huset.


Redigeret af Brian E - 31-Oktober-2019 kl. 15:10
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Hvordan ved man, om man har to strenge på sin fiber-forbindelse? Vi fik Hiper til at lave opkoblingen, og der er mig bekendt kun tale om én streng. Der er i hvert fald ikke noget COAX-stik på modemmet.

Pt. er vores TV-løsning ren streaming, men vil det begrænse mulighederne for at skifte til fx. Waoo, hvis man ikke har en COAX-løsning? Jeg er i øvrigt ikke voldsomt interesseret i den løsning, da det vil kræve, at vi får lagt antennekabler ind i huset.

Jeg så de 2 strenge,da de installerede fiber modem, og kan også se dem, på de stykker de har klippet af.

Fibia oplyste mig, at det også var forskellen imellem dem og andre fiber forbindelser, altså at fibia lagde 2 strenge ind, en til net og en til TV, hvor andre udbydere kun lage en streng ind..
Men om det er fakta, eller salgsgas, det ved jeg ikke.

Jeg tror ikke, det vil begrænse dine muligheder for at skifte til Waoo, da de også tilbyder forskellige TV løsninger uden coax.
Til top
Larswa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larswa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 23:02
Hej @jakobfc  

Jeg har præcist samme setup, bosiddende i Herlev hvor jeg arvede dette setup med to fibere ind til huset hvor en af dem er hooket op til en Cisco Prisma box der spytter en COAX forbindelse ud

Jeg går også og leder efter et setup hvor jeg kan få noget hurtigere end 300/60 og bruge mine to fiberledere men stadig bibeholde det coax setup til alle rum i huset.

Glæder mig til at høre hvad du finder ud af.

-Lars


Redigeret af Larswa - 03-November-2019 kl. 23:04
Til top
Larswa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larswa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 10:14
Efter en lang snak i dag med Yousee … (alle snakke med YouSee er lange, når man i deres system står som en COAX kunde, men i virkeligheden kommer ind via fiber )   så har jeg lukket mit bredbånds abonnement, men beholdt fiber→ coax som en ren TV forbindelse hos YouSee.

I sidste uge fik jeg installeret Fibia via min fiber #2  (Det er åbenbart normalt at man trækker to fiberforbindelser til folks huse - det vidste jeg ikke), så nu har jeg fiber internet, via Fibia/Waoo og coax tv via Yousee.  Så det kan åbenbart lade sig gøre.

Så det kunne måske være en løsning til andre der har samme setup.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu