recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

antenne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: antenne
    Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 12:53
jeg har en ny inddørs antenne, når jeg scanner kanaler, finder den fint dr2 dr3 ,og en masse andre, men ikke dr1 ,jeg har stilt den, mange forskellige steder, den finder fint de andre kannaler, men ikke dr1, kan man ikke motage den mere ,for med en anden antenne jeg havde før, var der ingen problemer er der nogle der kan hjælpe tak
jj
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 13:41
Du er lidt sparsom med informationer.

Hvilken antenne har du købt?
Hvilken havde du før?
Hvorfor skiftede du?

Hvor bor du?
Hvor langt har du til nærmeste sender?

Kan du tage ramasjang?

Hvilket tv har du?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 15:49
ok sorry for så lidt info, det er en kathrien til stue, købt i tyskland,  ja jeg kan godt ta ramasjang og drk og d2 ,dr3 og en masse ,andre danske kanaler der skal nøgle til ,kan jeg ta bare ikke ,dr1 den jeg havde før, var en billig købt, i harrald nyborg jeg bor i esbjerg
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 18:17
Og hvad var der galt med den billige Harald?

Måske er der filter på din tyske antenne. Mener at DR ligger på kanal 59.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mener at DR ligger på kanal 59.
Hm.. det må vist være Varde senderen, dækningskort:

Mux1 på kanal 30 - 546MHz

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2019 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af j333 j333 skrev:

ok sorry for så lidt info, det er en kathrien til stue, købt i tyskland,  ja jeg kan godt ta ramasjang og drk og d2 ,dr3 og en masse ,andre danske kanaler der skal nøgle til ,kan jeg ta bare ikke ,dr1 den jeg havde før, var en billig købt, i harrald nyborg jeg bor i esbjerg

Hvilken antenne, producent og varenummer?
Hvilken gammel antenne, producent og varenummer?
Hvorfor købte du ny antenne?
Kunne du tage DR1 inden du skiftede antenne?
Har du et vindue der vender i retning mod Varde?

Ramasjang sendes på samme MUX (mux1) som DR1. 
En MUX er en samling af flere kanaler, der sendes i en samlet “pakke”, kan du modtage en kanal i en MUX kan du modtage alle kanaler i den MUX.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 13:08
undskyld jeg først svarer nu har været udebbyes, jeg har fået min antenne ,til at finde dr1 også, men jeg får bare mange
pixel i billed, så står den fin på dr1,men så er der, pixel på dr2, så retter jeg lidt på antennen,så går de væk på dr2,men er så igen på dr1,jeg har stilt antennen, på mange måder men intet hjælper, jeg kan bruge antennen på min oled lg tv, eller min vu ultimo 4k det er det samme på begge to billed er dårlig
hilsen jj
og tak for jeres hurtige svar
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2019 kl. 07:23
Antenner har godt af frisk luft.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu