recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Hey John.
Jeg var ude og se det hos Milo i Rødovre, og var ikke imponeret nok til at ville gi de penge det kostede.
Ikke at billedet ik var rigtig godt , men så meget var forskellen heller ik i forhold til mit LG OLED E7.
Jeg var heller ik imponeret af den Atmos klods der sidder bagpå, da jeg ik har noget at bruge den til.
Jeg har osse været inde på de engelske Forums og læse om GZ2000, og der var en del der ikke ku se ideen at skifte deres 950 ( den du har)fordi det var minimal til forskel.
Så mit valg er jeg venter til næste års modeller , da jeg gerne vil ku se en ordentlig forskel , i forhold til de penge jeg sku betale for en GZ2000 model,
Men klart det er bare min mening😊


Mange tak for dit svar Kim.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 12:44
Hvis lyden i mit kommende Panasonic 65GZ2000 fungere okay for mig - og til mit lave lyd niveau, så vil jeg overveje at supplere med en Yamaha SW100. Den koster omkring 1300 kr. Det jeg har testet lydmæssigt på mit kommende TV er, at der faktisk fremkommer en Atmos lyd effekt. Om Atmos effekten så reelt er der i mit rum, er så en helt anden sag - ved jeg af erfaring.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 11:14
Jeg sad den anden aften og funderede over Panasonic´s TV filosofier. Her kom jeg frem til en lidt undren over, at Panasonic med års mellemrum udsender et top TV. Top TV hvor Panasonic virkelig viser hvad de kan. Sjovt nok, så bliver disse topmodeller ikke umiddelbart efterfulgt af tilsvarende nye modeller.

Blandt disse topmodeller finder jeg deres uovertrufne plasma ZT60. Dem der har nær studeret dette TV tror jeg at mange, som jeg dengang ønskede, at de havde pengene til dette plasma. Jeg fik mulighed for at nær studere dettte hos en forhandler i Oslo. Jeg var godt nok svær at trække væk.

Den i mine øjne næste topmodel var AX900. Her havde Panasonic leget med IPS panelet og LCD teknologien. På trods af LCD IPS panelet havde Panasonic designet et LCD TV med et ganske godt sortniveau, og ganske gode betragtnings vinkler.  Den model fik jeg heller ikke råd til.

Så kom Panasonic med deres LCD DX900. Her var der måske ikke udviklet så meget som på de øvrige nævnte modeller. Til gengæld havde de lavet en billede processor som for mig præsterede det bedste LCD billede jeg nogensinde har set, når det kommer til det naturlige billede, og et fornuftigt sort niveau. DX900 var også her, hvor Panasonic introducerede deres i mine øjne lækre alu-fjernbetjening, som heldigvis stadig følger med Panasonic´s high-end modeller. Og se det TV fik jeg råd til, og jeg stod med næsten tårer i øjnene da jeg lod det afhente, og erstattede det med mit første OLED TV nemlig EZ1000. Pudsigt nok blev mit DX900 købt af medlemmet Hustler, og han er såmænd og køber af mit nuværende FZ950.

Endelig så arriverede Panasonic i sommer med deres GZ2000 OLED TV. Her har Panasonic godt nok udviklet. Man videre udviklede på LG´s OLED panel omkring power management og køling af panelet. Den udvikling betød muligheden for en større "Brightnes", og efter udtalelser i diverse tests,  en begrænsning i retention. At man så også har tilført dette TV et Dolby Atmos lydsystem som faktisk virker, det gør for mig dette TV, sammenholdt med billede kvaliteten, til noget helt særligt. Om der kommer en opfølgning på GZ2000 ved jeg ikke. Rygtet går, at modellen fortsætter i 2020. Vi må vente og se.

Og GZ2000 fik jeg sørme råd til, og det ankommer på næste tirsdag, og opsættes af min Panasonic forhandlers gæve svende. Det kan kun blive en god og spændende dagSmile


Redigeret af Hother - 04-December-2019 kl. 13:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 18:26
Hej John. 
Det er længe siden, at vi har hørt fra dig. Forhåbentligt har du det godt?
Hvordan går det med dit nye TV, og er det virkelig bedre end dit gamle gode apparat ? 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hej John. 
Det er længe siden, at vi har hørt fra dig. Forhåbentligt har du det godt?
Hvordan går det med dit nye TV, og er det virkelig bedre end dit gamle gode apparat ? 

Jo, jeg er desværre syg, og har været det i en godt en uges tid. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 07:15
Det gør mig oprigtigt ondt. Jeg ønsker dig rigtig god bedring, John 

Redigeret af bentpetersson - 19-December-2019 kl. 11:54
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu