recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv 4K toslink
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv 4K toslink

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nej, rigtig nok kun stereo pt.

Men kan wireless audio sync så ikke løse problemet? Altså min forståelse er, at du oplever denne forsinkelse, når Apple TV er afspiller, men at TV'et introducerer forsinkelsen. Eller hvad? Det er nemlig det sync-funktionen søger at løse; forsinkelsen på lyden introduceret af TV / HDMI-forbindelsen.

Det er nemlig det - nå ok, det må jeg prøve så. Jeg havde indtryk af at det udelukkende var ift AirPlay.
Tak, det prøver jeg lige af
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 07:55
Husk at sync-funktionen skal køres særskilt for hver kombination af opløsning / Hz / format. Så du kan til at starte med køre den på de formater, hvor du oplever problemet. F.eks. 4K24 SDR, 4K24 HDR10, 4K24 Dolby Vision. Osv.

Det tager lidt tid, men herhjemme har det tilsyneladende løst mine sync-problemer med 24Hz indhold.


Redigeret af Rasmus Larsen - 28-Oktober-2019 kl. 07:55
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Husk at sync-funktionen skal køres særskilt for hver kombination af opløsning / Hz / format. Så du kan til at starte med køre den på de formater, hvor du oplever problemet. F.eks. 4K24 SDR, 4K24 HDR10, 4K24 Dolby Vision. Osv.

Det tager lidt tid, men herhjemme har det tilsyneladende løst mine sync-problemer med 24Hz indhold.

Ah ok - som jeg læser det er det kun ved airplay og bluetooth forbindelser?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 09:13
Funktionen er vist udviklet med tanke på AirPlay-tilslutning, men det har tilsyneladende også afhjulpet lydforsinkelse via HDMI herhjemme. iPhone registrerer bare lyden i rummet, så det burde være det samme resultat, om lyden kommer via HDMI eller AirPlay. Jeg synes, at det er et forsøg værd.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Funktionen er vist udviklet med tanke på AirPlay-tilslutning, men det har tilsyneladende også afhjulpet lydforsinkelse via HDMI herhjemme. iPhone registrerer bare lyden i rummet, så det burde være det samme resultat, om lyden kommer via HDMI eller AirPlay. Jeg synes, at det er et forsøg værd.

Absolut. Den får et forsøg:) tak
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 12:07
Nå jeg prøvede at kalibrere lyden via atv. Når jeg afspiller airplay eller bluetooth, så er det perfekt synkront. 
Ligeledes hvis jeg beder Atv outputtet stereo. Så snart det er 5.1 går det i kage.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 07:41
Kalibrerede du mens lyden kom ud af Bluesound-soundbaren?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu