recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste program til at lave film med GoPro videoer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste program til at lave film med GoPro videoer?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Har forsøgt lidt med Imovie som faktisk er rimeligt. Men kan også godt fornemme dets begrænsninger. Så købte LumaFusion. Det virker som et rigtig fint program som stadig er simpelt men kan meget mere end imovie. 

I forhold til framerate, så er jeg lidt forvirret hvad man bør gå efter generelt (Taget i betragtning det primært er Iphone - som nok snart bliver 11 pro. Og så Go Pro Hero 7 black. Men hvor den primære kilde helt klart er Iphone.) Hvis man ser disse videoer. Så er det jo helt klart 24fps man skal gå efter. Men jeg vil også gerne kunne bruge action clips, hvor 24fps er for lidt. Så spørgsmålet er om man bør optage alt i 50 eller 60 fps (Men her kan Iphone 8 i hvert fald kun vælge imellem 24,30 eller 60 ved 4K). Afslutningsvis så i LumaFusion vælge 24fps så det bliver down konverteret senere..


Hvis du skal holde dig til standarder på vores breddegrader, vil jeg klart vil anbefale dig at skyde i 25/50 fps.

30/60fps. høre b.la. til US.

Om du så vil skyde i 24fps, det kommer jo meget an på hvilket cinematic look du fortrækker. 

Personlig er jeg helt vil med at skyde i 50fps. Der er mange der ikke kunne lide at Peter Jackson benyttede 48fps. til Hobitten, jeg syns personlig det sad lige i skabet. Men vi hænger desværre fast i de gamle traditioner om man kan lig det eller ej.

Skal din film ud på skiver? så er der nogle begrænsninger i forhold til fps. på henholdsvis DVD og Blu-Ray

Med appen Filmic Pro kan du vælge 24-25-50-30-60 og endnu højre for slowmotion 
Husk at vælge din lukker hastighed med omhu i forhold til den valgte hastighed du vælger at skyde med. Speciel på dit GoPro når du panorere til din lys mængde.






 


Redigeret af Potter - 03-November-2019 kl. 17:22
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 19:09
er det ikke lidt ligegyldigt om man gemmer i 50 eller 60.
Alle nye tv kan vel både vise 50 og 60fps i dag.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

er det ikke lidt ligegyldigt om man gemmer i 50 eller 60.
Alle nye tv kan vel både vise 50 og 60fps i dag.
Det kunne du såmænd godt intet i vejen for det. Men det er vel ikke uden grund at der stadig er begge muligheder 25/50 eller 30/60. Dit el-net er stadig 50hz. Men prøv f.eks. at filme med 30/60fps hvor en lampe lyser på 50hz. El-net.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu