recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Umuligt at optage selv fra TV boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Umuligt at optage selv fra TV boks?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Spørgsmålet lød:
"Er der overhovedet nogen måde hvorpå jeg kan optage fra TV som jeg har lyst til?"
Det var det, der blev svaret på.
Der er også billigere modeller, som kunne være uden gennemsløjfning og uden DVB-T konvertering.


Man kan jo netop ikke optage som man har lyst til med denne løsning, da man er bundet til den kanal der sendes ud via HDMI.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 08:30
Ja, Flemming du har ret, man er nødt til at optage fra den kanal, der sendes på. Sådan har det vist altid været...
Men hvis du har andre løsninger til at optage et signal fra et HDMI-stik, vil jeg da gerne høre lidt om det. Ellers ... tjah.

Redigeret af C. Johansen - 02-November-2019 kl. 08:34
Til top
kamakamadaun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2016
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamakamadaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 19:24
Mange tak for alle svarene.
Nu tror jeg jeg efterhåndet har forstået hvilke muligheder der er.

Hvis jeg forstår det rigtigt, så er det, der kan lade sig gøre at:
* Optage gratis-kanaler over min stueantenne
* Optage gratis-kanaler over IPTV gennem dvbviewer.
* Optage betalings-kanaler over min stueantenne med Boxer abonnement; antenne er klar. OK, men begrænset udvalg. Kræver CI modul og tuner der kan. Jeg har en tuner. Mon mit "Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039" modul kan bruges eller skal jeg have et specifikt til Boxer? Det er begge Viaaccess, men der er forskel på versionerne?
* Optage fra HDMI. Men ikke en løsning i praksis: kun een kanal ad gangen, skal styres på TV boksen.
* Det DR har på DR.DK på kan downloades ret nemt.

Det der ikke kan lade sig gøre:
* optage betalingskanaler fra Waoo/Yousee over fiberen.
* at få TV over kabelnettet (altså antennestik i jorden, ikke antennen på taget) uden også at skulle have internet der. ville jo være fjollet når der nu er fiber.
* at få RF ud af Waoo's TV boks. Så vidt jeg har kunne se findes (eller har fandtes) en boks med RF ud. Men kun i Jylland, da der der sendes et DVB signal over fiberen. Men det gør der ikke på Sjælland.

Et par kommentarer:
Jo, streaming er helt fint til det meste, hvis der er en ordenlig app. I Yousee appen kan man for eksempel, så vidt jeg har kunne finde ud af, ikke bare sige at man gerne vil se Deadline, Besserwisserne og 21:30 TV Avisen og så ellers få en liste over hvad man ikke har fået set endnu. Måske Waoo's app er bedre. Jeg synes det er meget behageligt, når Plex bare leverer mig en spiseseddel af de ting jeg plejer at se.

Der er nogle få ting jeg gerne vil kunne beholde. Mest børnefjernsyn fra da far var dreng, men kunne også være for eksempel matador. Optager også disney sjov, som DR jo ikke har rettigheder til, så det findes ikke på DR.DK.

Så det ser ud til at med TV2 og Disney Channel (og DRs kanaler) gennem Boxer kan jeg optage det jeg normalt har lyst til at gennem. Der mangler lige DisneyXD, men det går jo nok endda.
Jeg kan så få resten på Waoo og der er streaming tilstrækkeligt.
Det ender med at koste mindre end jeg betaler nu hos Yousee, da man hos Waoo kan betale for een kanal af gangen istedet for "bland selv 10".
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 07:48
uhmm 
 Er der ikke noget om at fiber signalet går i en boks hvorfra man kan sætte antede kabel direkt i tv. 
sådan mener jeg da det har været muligt. Geek

Mvh Jan B
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 08:22
Du har ret i med Disney show, men.? Når Disney+ kommer. Så tror jeg også det slut med det. Og streaming er billigere end en tv pakke med de ting i. Jeg er cable cutter og har ikke set mig tilbage siden 2014
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 08:34
https://www.youtube.com/watch?v=U9OSBRXcKBM
Prøv og se dette 
Ved ikke om du kan optage som plejer det ved jeg ikke, men hvorfor ikke hvis du har en pakke løsning
Mvh Jan B
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

uhmm 
 Er der ikke noget om at fiber signalet går i en boks hvorfra man kan sætte antede kabel direkt i tv. 
sådan mener jeg da det har været muligt. Geek
Sådan generelt set, det er muligt i Jylland, men ikke på Sjælland i parcelhuse (men vistnok muligt  i store boligforeninger) pga. udbyderes infrastruktur løsninger  Dead
Mvh. JørgenT
Til top
kamakamadaun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2016
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamakamadaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 13:57
@jb17j: Som jeg skrev, så er det åbenbart muligt i Jylland. Men nettet er lavet anderledes på Sjælland og dér kan man ikke: https://forum.recordere.dk/waoo-med-coax-i-forening-men-ikke-privat_topic153302_post1543353.html#1543353

Hvis man blot kunne dét, så var der intet problem.

@T-Duck: Ja måske. Stegelmann har vist forhandlet siden i sommers.
Til top
kamakamadaun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Marts-2016
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamakamadaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 15:07
Update: Da jeg for flere år siden kontaktede Fibia om antenne-udgang i routeren sagde de at det var på vej på Sjælland. Efter at jeg tålmodigt har ventet, så fik jeg at vide i dag at det ikke er tilfældet, når det er TDCs fiber (som det er her i Glostrup)...

Så jeg må leve videre med Boxer/Norlys for at kunne beholde mit velfungerende setup.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu