recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic GX830 - grønligt udtryk/filter på skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic GX830 - grønligt udtryk/filter på skærme

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mellin81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mellin81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic GX830 - grønligt udtryk/filter på skærme
    Sendt: 01-November-2019 kl. 05:30
Hejsa :)

Nogen der ved om det er normalt at et helt nyt tv, har det jeg vil betegene som et svagt grønligt filter, særligt ved mørke scener og mere ved nogle ansigter?
eller om det er en (kendt) fejl på panasonic'en, eller noget helt andet?

kan desværre ikke ses på fotos, så kan ikke smide et billede op..
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 06:19
tænker du måske skal kalibrere farverne...
Til top
mellin81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mellin81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 16:50
har desværre ikke råd til en professionel kalibrering
Da jeg købte mit gamle Samsung for 5 år siden fandt jeg en 'kalibreringsguide' til det specikke tv på en test website.  desværre er dette Panasonic's tv ikke særlig udbredt så har ikke rigtigt noget udgangspunkt - og at rode med dog selv er slet slet ikke muligt - aner ikke en disse.

Er der mon en vej her jeg har overset?




Redigeret af mellin81 - 02-November-2019 kl. 16:51
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 18:26
Måske kan du finde nogle indstillinger her på avforums owners tread


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 19:10
 Her du været inde i Hvidbalance og Farvestyring.? Der er en del muligheder der for at tilpasse farverne. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 19:49
godaften

Jeg har selv samme skærm i 58”, jeg kan dog ikke genkende “problemet”, har du slet alle filte fra? Samt justeret i kontrasten? Og har du været inde i farve styringen??

Er det på alt materiale som du ser på skærmen, hvor du oplevede problemet?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
mellin81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mellin81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 09:11
Vilstrup og radiomanden
Ja synes efterhånden jeg har prøvet alt og hvis jeg sidder med det for længe bliver min hjerne helt forvirret..
I nogle scener særligt udenfor optaget scener, er billedet helt perfekt og knald godt, 2 min efter inde i en stue eks. er mennesker helt over-røde i ansigtet og der mangler klar afgrænsning. 

Det grønne er hvis jeg kører 'true cinema' som jo er ret mørk, alt for mørk vil jeg mene, men altså alligevel det bedste - her er det grønt mere end det er sort/mørkt, men også alm. hudfarve kan blive grøn

Vilstrup har du fundet en god indstilling jeg kan tappe mig ind på?  altså også inde i hvidbalance og farvestyring ? 



Redigeret af mellin81 - 15-November-2019 kl. 09:17
Til top
mellin81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Oktober-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mellin81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 09:37
Hother 

har været et smut forbi der Smile
det var der jeg opdagede at gx800 faktisk ikke er helt det samme som det gx830e jeg ejer - som panasonic ellers selv har udtalt. Ihvertfald ikke når det kommer til pre indstillinger af billedet. I det forum taler de nemlig om indstillinger jeg ikke har til rådighed. 

Redigeret af mellin81 - 15-November-2019 kl. 09:40
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af mellin81 mellin81 skrev:

Vilstrup og radiomanden
Ja synes efterhånden jeg har prøvet alt og hvis jeg sidder med det for længe bliver min hjerne helt forvirret..
I nogle scener særligt udenfor optaget scener, er billedet helt perfekt og knald godt, 2 min efter inde i en stue eks. er mennesker helt over-røde i ansigtet og der mangler klar afgrænsning. 

Det grønne er hvis jeg kører 'true cinema' som jo er ret mørk, alt for mørk vil jeg mene, men altså alligevel det bedste - her er det grønt mere end det er sort/mørkt, men også alm. hudfarve kan blive grøn

Vilstrup har du fundet en god indstilling jeg kan tappe mig ind på?  altså også inde i hvidbalance og farvestyring ? 


Sort/hvid balancen og farve styringen har jeg ikke rodet med, fordi det kræver at man har en computer tilsluttet til tv’et og laver måling, dette kan ikke justeres ind på øje mål.

Jeg bruger stort set kun bruger indstilling, bag brugsbelysning og kontrast er skruet godt ned. Alt hvor tv’et skal til at bruge processor kraft for at rette eller forbedre billedet er slået fra.

Har du evt prøvet at nulstille tv’et helt og starte helt forfra, for at se om det ændre noget???
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu