recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtage DAB+ signal uden antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modtage DAB+ signal uden antenne?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Modtage DAB+ signal uden antenne?
    Sendt: 02-November-2019 kl. 13:24
Jeg overvejer at købe en af de billige Nordklang DAB+ radioer fra Bilka. Den skal bruges i køkkenet, og det kan ikke komme på tale at tilslutte antenne, hverken stue- eller udendørs antenne. Jeg bor meget højt, og ca 9,8 km fra Frejlev senderen. Vil det være muligt at modtage radio i rimelig kvalitet uden nogen antenne?

Flemming


Redigeret af fltk - 02-November-2019 kl. 13:24
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:15
 Der skrives intet om hvilken der købes, men hvis den ikke har en antenne, så kan der ikke modtages noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der skrives intet om hvilken der købes, men hvis den ikke har en antenne, så kan der ikke modtages noget.


OK, jeg fortsætter med min 50 år gamle B&O transistorradio indtil FM signalet slukkes.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:31
De har jo sikkert en indbygget antenne. Så der er sikkert ikke noget problem.

Køb den via nettet. Virker det ikke, så returnerer den og få dine penge retur.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:36
 Da de ikkenævnes hvilken, kan det derved ikke siges om den har en antenne som på en bærbar FM Radio. Har den det så der det naturligvis en anden sag, hvis ikke bygningens beskaffenhed blokerer for det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:42
Du skal bare købe dab radioen med en teleskop antenne. Den er tilstrækkelig til modtagelse indendøre de fleste steder.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:48
Hvis det er denne dab radio der tænkes på, er der monteret teleskop antenne bagpå så vidt jeg husker. Desværre er billederne ikke særligt informative hvad det angår.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:49
 Det fremgår af Videoen at den har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Da de ikkenævnes hvilken, kan det derved ikke siges om den har en antenne som på en bærbar FM Radio. Har den det så der det naturligvis en anden sag, hvis ikke bygningens beskaffenhed blokerer for det.

Hold nu op.

Hvis du kigger hvad det er Bilka sælger af bille nordklan, så er det små transister DAB radioer. Og de skal ikke have ekstern antenne.

Og som jeg skriver. Virker det ikke retur. Så er den ikke længer.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg overvejer at købe en af de billige Nordklang DAB+ radioer fra Bilka. Den skal bruges i køkkenet, og det kan ikke komme på tale at tilslutte antenne, hverken stue- eller udendørs antenne. Jeg bor meget højt, og ca 9,8 km fra Frejlev senderen. Vil det være muligt at modtage radio i rimelig kvalitet uden nogen antenne?

Flemming

Med kun ca. 10 km fra senderen, burde det ikke være noget problem, med den indbyggede teleskopantenne på radioen... Men er der adgang til et loft, hvor du kunne have en evt. ekstern
DAB-antenne?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men er der adgang til et loft, hvor du kunne have en evt. ekstern
DAB-antenne?
Da jeg kiggede på de små DAB+ radioer i Bilka for et par år siden var der INGEN af dem der havde antennestik til ekstern antenne, kun teleskopantenne. Wink
Så har selv været i gang med at lave F-connector på en, da indendørs DAB+ signal her på matriklen ikke er noget at råbe hurra for. Dead
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis det er denne dab radio der tænkes på, er der monteret teleskop antenne bagpå så vidt jeg husker. Desværre er billederne ikke særligt informative hvad det angår.


Det er netop denne radio jeg tænker på. Har ikke set den live og havde heller ikke set videoen. Mange tak, det må komme an på en prøve.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu