recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eclipse 65” - er skærmen outdated?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eclipse 65” - er skærmen outdated?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der kommer IKKE en opdateret Eclipse. Stop nu med at sprede det rygte for dælen da

Ny  EU miljølovgivning stopper BeoVision Eclipse som vi kender det. Som jeg forstår det skyldes
det at TVpanel og Soundcenter er sammen bygget, dette skulle give et samlet strømforbrug som
er for højt efter den nye EU miljølovgivning. Så kommer der et BeoVision Eclipse Mk II, må de to
enheder være adskilt, så strømforbruget beregnes på hver del. Kan ikke finde, hvor jeg læste det.

Strøm forbruget er allerede delt op på eclipse, det har den altid været. Strømmen til skærmen er fast monteret kabel, som ikke kan skiftes og ej heller ikke tilsluttes i soundcenteren, og soundcenteren bruger også sit eget strømkabel.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 07:46
@ Vilstrup. Det ændre ikke på at BeoVision Eclipse er en samlet enhed.
Af samme grund kan LG's C7 panel ikke opdateres til en nyere versioner.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ Vilstrup. Det ændre ikke på at BeoVision Eclipse er en samlet enhed.
Af samme grund kan LG's C7 panel ikke opdateres til en nyere versioner.
Men der kommer ikke en ny version. 
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 21:20
Kommer der et Eclipse 65" MKII (med C9/C10 panel) så er jeg også på, og skifter min 55" Avant.

Havde jeg ikke brug for motorvægbeslag, havde jeg valgt et Harmony 65" med sort stoffrontBig smile
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Elmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 21:46
Hej igen, hvor er det fedt at se så mange indlæg til mit spørgsmål. 

Jeg har fået super gode input. Min drøm ville være Beovision Eclipse 65" - men med muligheden for at skifte skærm som på Harmony. 

Jeg hælder til Harmony. Jeg er klart mere vild med Eclipse design, men jeg kan være nervøs for, om der er reservedele (f.eks. ny panel mv.) til Eclipse om fx. 7 år. Det ville jo være ret katastrofalt at bruge så mange penge på et TV, og så bliver der pixel fejl eller noget, og pludselig kan man ikke få en replacement skærm, fordi den custom-made for B&O. 

Derfor hælder jeg til Harmony..... selvom jeg ikke er 100% til designet som jeg er med Eclipse. 

Ville så vente til Harmony 65" kommer. Ærgerligt hvis der ikke kommer en ny Eclipse. Hvis den kom med C9 ville jeg sikkert hoppe på den alene pga jeg er mere vild med designet (også en stor fordel den kan dreje).
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Elmose Elmose skrev:

Hej igen, hvor er det fedt at se så mange indlæg til mit spørgsmål. 

Jeg har fået super gode input. Min drøm ville være Beovision Eclipse 65" - men med muligheden for at skifte skærm som på Harmony. 

Jeg hælder til Harmony. Jeg er klart mere vild med Eclipse design, men jeg kan være nervøs for, om der er reservedele (f.eks. ny panel mv.) til Eclipse om fx. 7 år. Det ville jo være ret katastrofalt at bruge så mange penge på et TV, og så bliver der pixel fejl eller noget, og pludselig kan man ikke få en replacement skærm, fordi den custom-made for B&O. 

Derfor hælder jeg til Harmony..... selvom jeg ikke er 100% til designet som jeg er med Eclipse. 

Ville så vente til Harmony 65" kommer. Ærgerligt hvis der ikke kommer en ny Eclipse. Hvis den kom med C9 ville jeg sikkert hoppe på den alene pga jeg er mere vild med designet (også en stor fordel den kan dreje).

Helt enig, tror forøvrigt at 65" Harmony vist er lige på trapperne, check lige med din B&O pusherWink
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Elmose Elmose skrev:

Hej igen, hvor er det fedt at se så mange indlæg til mit spørgsmål. 

Jeg har fået super gode input. Min drøm ville være Beovision Eclipse 65" - men med muligheden for at skifte skærm som på Harmony. 

Jeg hælder til Harmony. Jeg er klart mere vild med Eclipse design, men jeg kan være nervøs for, om der er reservedele (f.eks. ny panel mv.) til Eclipse om fx. 7 år. Det ville jo være ret katastrofalt at bruge så mange penge på et TV, og så bliver der pixel fejl eller noget, og pludselig kan man ikke få en replacement skærm, fordi den custom-made for B&O. 

Derfor hælder jeg til Harmony..... selvom jeg ikke er 100% til designet som jeg er med Eclipse. 

Ville så vente til Harmony 65" kommer. Ærgerligt hvis der ikke kommer en ny Eclipse. Hvis den kom med C9 ville jeg sikkert hoppe på den alene pga jeg er mere vild med designet (også en stor fordel den kan dreje).

tvivler stærkt på at Eclipse kommer i en ny model, altså med en C9 Skærm.
Hvis det skete at der var pixel fejl på skærmen og den ikke kunne ombyttes til en ny skærm, fordi det ikke laves mere, så plejer B&O at give et kompensation/tilskud til et nyt fjernsyn som skal erstatte det defekte tv.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Elmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 20:34
hej alle. 

Tak igen. 

Jeg har besluttet mig for Beovision Harmony selvom jeg designmæssigt bedre kan lide Eclipse. Men synes Harmony simpelthen er mere fremtidssikret, hvilket er lidt afgørende med et TV til så mange penge. 


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 14:03

@ Elmose! Så er det nu. Harmony nu i 65-tommer. 'Sommerfuglen' skal koste ca. 100.000 danske kroner. - Læs her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Elmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 20:03
perfekt....

Jeg er klar....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu