recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2xRTX2080ti til 3D rendering SLI bridge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2xRTX2080ti til 3D rendering SLI bridge?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
GuggiZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-December-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GuggiZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 20:07
Claus - Der er selvfølgelig stadier af det jeg laver hvor det ikke er nødvendigt med mange renderinger, som f.eks. modellering og fastlæggelse af kameragang ved animationer. Men der er meget lidt gentagelser i det jeg laver (freelance kreativ reklame) og når du arbejder med materialer, lyssætning eller f.eks. kameraets depth of field, så kan man ikke "stole på sig selv" når det kommer til detaljerne. Der er simpelthen så mange kombinations muligheder af alle de faktorer der spiller ind på det endelige resultat.
Vedhæftet kan du se måden du f.eks. arbejder med materialer - dér er det sgu svært bare at stole på sig selv Smile https://ibb.co/nDf70Mm
(faktisk kan netop en produktdesigner der skal tjekke at tingene er aligned, være fuldstændig ligeglad med renderinger - til det formål er viewporten man arbejder i langt det bedste)

Med Redshift betaler jeg ikke pr. node men licensen indeholder brug af op til 5 nodes - og teoretiske 20 RTX2080ti (5x4) er vist rigeligt til mig.

Jeg gætter på at en Mac Pro der performer som min konfiguration med 24-cores, 64 Gb ram, 4 TB SSD og 2x RTX2080ti vil løbe op i 3 gange prisen på min kommende PC. Jeg ville med glæde betale halvanden gang prisen for at blive på Mac, men det er jeg 100% sikker på at jeg ikke kommer til at kunne slippe med. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af GuggiZ GuggiZ skrev:

Jeg er grafiker og er nød til at udvide computer bestanden med en PC (efter 20 års brug af udelukkende Macs), for at kunne udnytte GPU rendering i stedet for MEGET langsommere CPU rendering. 
Jeg har bestilt en PC med Threadripper CPU og X399 E-ATX SLI motherboard og så 2 stk. RTX2080ti grafikkort. Konfigurationen har jeg "kopieret" fra nogle af de fyre der laver 3D tutorials, men nu er jeg kommet i tvivl om jeg har behov for en SLI-bridge der sættes oven på GPU'erne, for at kunne udnytte de 2 GPU'ere til 3D grafik rendering. Er SLI forbindelsen indbygget på motherboardet eller skal jeg ud og finde en SLI-bridge? Er der nogen der evt. har erfaring med 3D rendering med 2 x GPU'er?
Jeg er jo totalt på udebane når det kommer til PC.Shocked
Jeg ville afbestille med det samme - det giver ingen mening at købe noget på den gamle Ryzen 2 arkitektur, som andre herinde også har skrevet.
Specielt når du nævner programmer der kun benytter single core, så er den væsentligt svagere end de andre alternativer på markedet.

Vælg den nye Threadripper 3 eller spar nogle penge og køb Ryzen 9 3950X.

Du har jo 14 dages fortrydelsesret, når det er købt som fjernsalg.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu