recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi kabel til 4k/hdr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdmi kabel til 4k/hdr

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 17:21
Du foreslår ATZEBE kablet til 41,99 €, men hvad med denne ATZEBE til 59,99 € 
som i beskrivelsen er kompatibel med HDR10 og Dolby vision, som der ikke står noget om i den til 41,99. 

Så ville jeg nok satse på den lidt dyrere.


Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 09:15
Kablet er fløjtende ligeglad med SDR, HDR10, HDR10+, Dolby vision, forskellig Cromasampling mv. salgsgas.

Kablet formidler bare bare det digitale signal så længe det er inden for 18Gbps HDMI 2.0 standardens rammer og dermed de signalfrekvenser elektronikken i hver ende af kabel er bygget til at kunne oversætte til/fra optisk. Kablerne er som sådan "dumme" og fuldtændigt ignorante i forhold til hvad selve signalet indeholder af data.

Og du skal i hvert fald ikke købe fra Amazon.com, men fra Amazon.de og samtidig sikre dig at det enten sendes af Amazon.de selv, eller en forhandler der specifikt angives at sende varen fra EU (Dette kabel sendes så gratis af Amazon.de selv) - Ellers risikerer du told, moms og ekspeditionsgebyr på forsendelsen hvis den kommer fra USA og fanges i tolden, f.eks. fra Amazon i USA. (amazon.com = USA). ...Sålænge vi ikke har et amazon.dk er det også amazon.de du ofte finder gratis forsendelser fra alligevel, da det indtil da er "vores" Amazon. (Du kan vælge Engelsk sprog lige til højre for søgefeltet, hvis du ikke er veltilpas med Tysk, så er købs-process mv på Engelsk)


Redigeret af TBC1 - 28-Januar-2020 kl. 09:43
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 16:51
Det er så fint TBC1. Altid en fornøjelse at læse dine grundige og kompetente inputs, som gør mig så meget klogere på hvad jeg skal vælge og ikke skal vælge Smile

Jeg vil gå på https://www.amazon.de/dp/B07WZFFT2R/?coliid=I328T73KYNKJ2M&colid=16J67BA3O3OHZ&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it og bestille 1. stk. 10 m. og 2 stk. 2 m ATZEBE kabler og forbinde det mellem henholdsvis min nyindkøbte Sony STR-DN1080 receiver, Optoma UHD40 projekter (som lige skal bestilles), LG55 oled tv og ATV 4K og håbe det spiller max ClapSmile


Redigeret af ms.nielsen - 28-Januar-2020 kl. 16:53
Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu