recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eurosport skal have Tizen 3+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eurosport skal have Tizen 3+

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Sjovt som du stryger alle over en kam. I mit første opslag foreslog jeg enten Apple TV eller Shield. Resten af mine opslag foreslog jeg kun Shield fordi du ikke vil have Apple, hvilket jeg også respekterer fuldt ud.
Og du snakker om integration med Google Home/Assistant er grunden til du ville vælge en Chromecast. Men Shield kører jo Android TV, så er derfor også fuld integrerbart med Home/Assistant. Og Chromecast kan jo netop ikke styres med en fjernbetjening som du påstår, udover lige play/pause og stop. Shield kan styres helt og aldeles med fjernbetjeningen fra dit TV. Både start af apps, finde/søge efter indhold og hvad vi ellers har, præcis på samme måde som du er vandt til på dit TV.
Men du må virkelig undskylde at vi har prøvet at hjælpe med dit problem. Det er virkelig ikke nemt at vide du kun opretter tråden for at brokke dig over Eurosport og ikke for at finde en løsning på dit problem. 
Og ja, bokse bliver også forældet med tiden, helt sikkert. Men erfaringen viser jo, at det ikke er sket endnu, så de har betydelig længere levetid end Smart TV. Og Shield er netop lige blevet udgivet i en helt ny version. Altså som aller sidst i oktober. Så taget i betragtning, at deres udgave fra 2015 stadig opdateres, så kan du jo bestemt regne med, at deres 2019 udgave har laaaaaang levetid. Og når den så endelig engang bliver forældet, så er den da betydelig billigere at erstatte, end et TV. 


The road to hell is paved with good intentions



Ikke ment som et catch all! Jeg skrev jo så ej heller om hjælp, jeg skrev ikke at jeg havde et problem..  Det var til info og et personlig øf. Slet ikke et oplæg til denne vanvids debat.  Men jeg er ikke typen der dukker mig fordi nogen løfter hånden og bræger om deres religiøse overbevisninger.  Og JA jeg kan sagtens selv være årsag fordi jeg ikke holder mig tilbage selv med at kaste stenen tilbage! Der var ikke et eneste spørgsmål eller spørgsmåls tegn i mit opslag.  

I skal ikke undskylde og det skal jeg s*u heller ikke fordi nogen har forsøgt at hjælpe mig på trods af jeg ikke har bedt om det og det ville ligesom ej heller være på plads med et tak!
Har endda gentagne gange sagt jeg IKKE ville havde hjælpen og alligevel skal der fortælles vidt og bredt om hvor god en løsning den og den dims er i forhold til mit dumme valg! 
Og selv i dit opslag skal jeg da lige igen ha nogle gode råd jeg ikke stillede eller stilles spørgsmål til mit valg for den sags skyld.

Chromecast er bedre integreret med Google Home/Assistant end en boks med Android på.
Det ville da ikke være utænkeligt at var det ikke for GA så ville det nok være Shield jeg ville vælge, det ser ud til at være et supergodt produkt. 

Holly cow shit folk må kede sig det her fora trods alt.   Clap
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 20:08
Jeg har lige set Disney sjov med mine piger. Desuden fik vi i aftes risengrød :-). Lækkert. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 20:30
Nu er sagen jo bare, at det er et åbent forum. Og du påstår jo selv der er mange brugere af Samsung TV fra 2017 og ældre, så de kunne jo havnet i samme fælde som dig. Er det så ikke fedt at de kan gå ind i tråden her og se, hvad alternativet til et nyt TV kunne være så, i stedet for at skulle oprette en ny, fordi du ikke vil have hjælp? :)
For hvis dette helt og reelt kun er en brokketråd hvor råd og debat ikke må foregå, så er tråden jo total ubrugelig og burde ikke være blevet oprettet i første omgang ;)

Og Android TV er absolut lige så godt integreret som en Chromecast, da den netop har Chromecast indbygget. Så den fatter også hvad du vil, når du siger "Hey Google, afspil xxxx på YouTube"
Fordelen er netop, at den er endnu dybere integreret, da du også kan diktere, når du søger i de forskellige apps. Så i stedet for at fedte rundt med fjernbetjeningen eller telefonen, så siger du bare det du søger efter :)
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 21:34
Havde skrevet 3 siders svar nu, men ffs.... <slettede det>

Du har helt ret, En N Shield boks ville være the macoy. 
Der er dog noget tvivl om den når den nu ikke er Built by Google så er Made for Google og dermed får lidt flere muligheder med sig og så ikke mindst de ting jeg har læst om at den ikke kan slukke for TV osv...  
Jeg ville egentlig sparer penge og derfor købe CC, men på den anden side jeg fik jo lidt kr retur fra Eurosport så går det måske lige op.

Så hvis jeg skal gå den vej skal jeg lige havde undersøgt nogle ting.
Larmer sådan én ?   Det er et 100% krav hos mig at der ikke er så meget som en pivlyd, det klarer jeg jo tilsyneladende selv LOL hæhæ.
Jeg kan jo prøve at sideloade de ting der ikke kan hentes i google play per standard.
Hvornår er den fra... er den allerede halvvejs i sit "livsforløb" hvis jeg køber den nu... (eller rettere til blackfriday nu her d.27/11..)

Og nu har jeg stillet spørgsmål hvis nogen skulle være i tvivl, det perfekte ville være hvis så ingen svarede  CensoredLOLBig smileParty og tråden slutter her.

Redigeret af Onaj - 15-November-2019 kl. 21:38
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 21:49
Hehe.. Og svar skal du få. Den er selvfølgelig ikke "Made by Google", men Google styrer Android TV med jernhånd. Producenterne får ikke så frie tøjler som de gør på telefoner og tablets. Android TV er fast bundet op omkring Google Services og Google Play. De må godt tilføje til systemet, men ikke noget der går ind og blander sig i funktioner. Så oplevelsen vil være Google hele vejen, bare plus en del Nvidia funktioner, men det er kun forbedringer.

Og nej, den larmer ikke. Pro udgaven har godt nok en blæser indbygget, men er helt lydløs. Den lille udgave (rørformet) er helt passiv, så den kan selvfølgelig slet ikke larme.

Og ja, du kan godt sideloade, men husk at apps der er lavet til telefoner, er lavet til touch. Så oplevelsen vil ikke være god, når du kun har en remote. Men gennemgå lige hvilke apps du har, og se om de ikke findes i Play Store til Android TV. Om ikke andet, så har den jo som sagt indbygget Chromecast. Så du kan altid streame den vej, hvis der skulle mangle en app.

Og som jeg skrev i forrige indlæg, så er den NETOP udkommet i ny version. Altså under en måned siden. Så den er bestemt ikke halvvejs i sit livsforløb. Og som sagt, så glemmer de jo modsat TV producenterne ikke de gamle udgaver. 2015 og 2017 udgaverne får stadig opdateringer. Og det tilmed ofte.

Redigeret af Nagash - 15-November-2019 kl. 21:50
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 21:52
https://www.recordere.dk/2019/10/nye-nvidia-shield-tv-kan-matche-billedfrekvens/

Jamen så det bare at vente til d.27/11. og håbe den kommer på tilbud der. Ellers må jeg rive dybt i pungen og sælge nogle tomme flasker..
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 22:40
Det er svært at vide om der kommer nogle reelle tilbud på den der, når den kun lige er en måned gammel, når vi når thanksgiving.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu