recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic tx-75fx780e - lys i kanten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic tx-75fx780e - lys i kanten

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic tx-75fx780e - lys i kanten
    Sendt: 13-November-2019 kl. 08:51
Halløj. 

Ja som overskriften lyder så er jeg klar over, at det tv er kantbelyst og har svært ved mørke scener men jeg er dog ret imponeret over det, både out of the box og efter kalibrering, men en ting jeg har lagt mærke til er, at det er som om der er en næsten synlig sort streg hele vejen ned i hver side af panelet. 

Når man står tæt på er det svært at se, samt på billeder, men når man sidder mere end 3M væk, virker det som om der er en sort streg ned af siderne. Er det pga det er kantbelyst eller en fejl? For hvis det er en fejl skal jeg jo have det ombyttet, men hvis det er sådan det er, så er det det. 

Jeg er overrasket over alt andet på det her tv, og derfor er denne type fejl lidt ærgerlige. 

Mvh Mathias! 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 09:13
Der opleves generelt mange problemer med kantbelysning i LCD TV. Min holdning til det er, at såfremt man kan se det i dagligt blandet tv-brug, så bør det betragtes som en fejl, der kan reklameres over. Kan man kun fremkalde det med testbilleder, så får man næppe noget ud af en reklamationssag.
Til top
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 09:24
Hej du, og tak for svar.

Jeg var forbi i power og se nogle af de andre tv og nogle af dem havde det også og andre ikke (naturligvis havde oled og qled det ikke) men undrede mig. Det er mest kun i højre side men selvom det er helt ude i siden irriterer det mig bare. 

Jeg har svært ved at tage billeder af det desværre.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 09:39
Hvis du generes af det i dagligdagen, så synes jeg, at du skal klage.

PS: QLED er LCD TV og de samme forhold gælder her. Nogle af disse modeller er kantbelyst, mens andre er bagbelyst.
Til top
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 10:07
Ja, så skal jeg have skrevet til dem, for det er der hele tiden. 

Ja naturligvis men så det bare ikke på dem
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 14:08
Kan det have noget med overscan at gøre?

Jeg kan huske, der var problemer på nogle af deres plasma-TV tilbage i tiden.

Prøv at se inde under avancerede indstillinger, om der er en indstilling, som hedder noget i den retning.

Det vil kunne strække billedet et par procent, så problemet sikkert er løst, men ikke sikker på, muligheden er der?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 14:34
Hej og tak for svar. 

Måske, indstillingen findes og har haft fat i den, men det kan da være jeg skal prøve og lege lidt med den! 

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2019 kl. 15:34
Et billede siger mere end 1000 ord
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2019 kl. 18:19
ja tak jake, men det er som om jeg ikke kan få lov at tilføje det her på telefonen. Jeg vedhæfter senere på computeren 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu