recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skole bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skole bærbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skole bærbar
    Sendt: 18-November-2019 kl. 11:25
Hejsa,

Knægten skal have sig en skole bærbar og jeg vil helst holde det under 3k.

Er denne et godt køb og svarer en Ryzen 5 til en i5 ?

På forhånd tak
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 12:44
Jeg har gode erfaringer med at købe brugt her: https://www.refurb.dk/

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

  Er denne et godt køb 

Hej.

Det syntes jeg IKKE, da den kun har en Skærmtype TN.

I den prisklasse har jeg hidtil kunne finde en med et IPS display, som både har en større betragtnings vinkel og som er mere lysstærk.

jeg vil foreslå jer at vente til Black Fredag eller Cyper Mandag.

Hilsen Carsten.

Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 14:42
Tak for svarene.

Jeg er også ude efter at høre hvad man skal gå efter mht processor.
Nu skal den først og fremmest bruges i skolen hvilket vil sige office pakke og lignende - den behøver ikke at kunne en masse.

Så for at starte med processoren er en AMD Ryzen 5 et OK valg her og svarer den ca til en i5?
Jeg er kommet frem til at det nok skal være en quad core.
Jeg går ud fra at 8 GB ram er fint nok til det behov og SSD på 256GB må også være fint.

IPS er nice men nok ikke need Smile
Til top
Jonas R Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 14:55
Ryzen 5 (3500U) er et fint valg. 4 kerner og 8 tråde. Det indbyggede grafikkort på CPU'en, er også noget bedre end det Intel pt. kan byde på. 

8 GB er fint til formålet. Du kan eventuelt høre, om det er muligt (plads til) at opgradere på sigt. 

256 GB disk er det jeg selv bruger i min bærbar. Større filer eller data i det hele taget, lægger jeg i skyen.  Smile
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Så for at starte med processoren er en AMD Ryzen 5 et OK valg her og svarer den ca til en i5?
Jeg er kommet frem til at det nok skal være en quad core.
Jeg går ud fra at 8 GB ram er fint nok til det behov og SSD på 256GB må også være fint.

IPS er nice men nok ikke need Smile


Det er en fin maskine til det brug.

Men som en anden dog skriver, så er det også en mulighed med f.eks. Refurb.dk eller andre lignede forhandlere, da man faktisk kan få en langt bedre PC til småpenge.

Lenovo har f.eks. deres "T" serie, der er meget velegnet til skolebørn, som ikke lige behandler deres sager ordenligt. Den lokale PC pusher kan også normalt købe reservedele til Lenovo modellerne, hvis der skulle ske uheld....

Her er f.eks. en model med 14" i Full-HD, 8 GB ram, 128 GB SSD. Det er en model, som flere skoler bruger til deres elever, da modellen kan holde strøm til en hel skoledag. https://www.refurb.dk/p/lenovo-thinkpad-t460/90275
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu