recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for min TW3200?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for min TW3200?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning for min TW3200?
    Sendt: 22-November-2019 kl. 11:57
Jeg kunne godt tænke mig at prøve en anden ny projektor end min Epson TW3200, som ikke har kørt nok i den tid jeg har haft den.

Jeg har lidt udfordringer som jeg håber nogle kloge hoveder kan hjælpe med.

Min TW3200 er loftsmonteret og bruger en del lens shift (vil jeg tro) for at skyde ned på mit GrandView 120" Tab Tension motorlærred.

Jeg har kigget kraftigt på en UST laser projektor dels fordi størrelsen på den er mindre, nemmere at flytte rundt og den kan 4k pixelshift. Mine udfordringer er, hvis det bliver den løsning, hvor skal jeg gøre af den?

Jeg har læst at den skal placeres 34 cm fra lærred hvis den skal passe til 120" lærred og 41 cm fra bunden af projektor til lærred.

Det giver selvfølgelig mening at placere den på TV bænken, men der er 23 cm fra indervæg til lærredkant, så TV bænken ville skulle rykkes længere ud i rummet og center højtaleren ville skulle placeres i en af siderne i stedet for centralt samt, at der er 15 cm fra TV bænken til lærred starter.

Alternativet var at loftsmontere den tæt på, men der er 20 cm fra loft til lærred.

Jeg er løbet tør for ideér, så håber der er nogen der kan hjælpe evt. med alternativ.

Mine krav er følgende:
- Størrelsen. Projektoren må ikke være større end min nuværende TW3200 (WAF). Specielt hvis den skal loftsmonteres.
- Kunne rigtig godt tænke mig at prøve 4k, så det bliver nok pixel shift, hvilket f.eks. en UST laser projektor kan klare godt.

Jeg har læst side op og ned uden at blive klogere på hvad jeg gør.
Min stue er i første billede og projektoren hænger lige over.




Redigeret af Bjur - 22-November-2019 kl. 11:59
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

... min Epson TW3200, som ikke har kørt nok i den tid jeg har haft den.

Og hvorfor så ikke det, fristes man jo til at spørge?

I stedet for en UST, som du åbenbart har udfordringer med at placere korrekt, har du så overvejet et større TV? Så slipper du (eller rettere, konen) også for det grimme lærred Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 14:48
Jo men et TV i +100" er ikke lige til at betale desværre.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 15:06
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 15:09
Men ikke +100".
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 19:51
meeen  et billigt 75” kan ikke levere den kontrast/betrakningsvinkel en projektor kan.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 22:05
Nogen bud der er fornuftige? 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu