recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt anlæg til mit tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nyt anlæg til mit tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hks777 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nyt anlæg til mit tv
    Sendt: 24-November-2019 kl. 13:22
jeg er flyttet hjemmefra og skal købe et anlæg til mit tv. Da det snart er black friday, vil jeg gerne have nogle ideer hvilke ting jeg skal kigge om kommer på tilbud.

Jeg har et budget på omkring 8000 kr.
Det skal bruge til at se tv og netflix via chromecast og blu ray film.
Det skal ikke bruges så meget til at høre musik på, det har jeg hovedtelefoner til. Det må  også gerne være god til det, men det er ikke så vigtigt som er det er godt til tv og film.

Jeg har ikke så meget plads, så det skal være et kompakt setup, dvs en soundbar eller 2 reol højtalere og en subwoofer eller to mindre gulvhøjtalere.

Hvordan skal jeg forbinde mit tv til anlægget via hdmi eller et optisk kabel ?
Jeg har en bluray afspiller jeg også skal have forbundet.

Det jeg køber skal have en dac enten som standalone eller indbygget i forstærkeren.

Det skal helst være nye dele og skal kunne købe i DK.

Hvilken løsning er den bedste og hvilken for jeg mest lyd for pengene?

Edit : jeg glemte lige at skrive at der er lille stue på omkring 15 kvm det skal være i



Redigeret af hks777 - 24-November-2019 kl. 16:05
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 14:05
Jeg vil købe en streaming forstærker med HDMI.

Det kan godt blive lidt stramt hvis du også vil have subwoofer.

Den kan du evt udskyde til senere.

Her er lidt inspiration.






Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 15:05
Bose Soundbar 700 med woofer på black friday og se om den kommer ned omkring de 8000

Ellers start uden woofer, og spar så sammen til den

Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hks777 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg vil købe en streaming forstærker med HDMI.

Det kan godt blive lidt stramt hvis du også vil have subwoofer.

Den kan du evt udskyde til senere.

Her er lidt inspiration.








ja, en subwoofer er nice to have ikke need to have lige nu, det kan også godt ske at jeg bliver tilfreds med den bas der er i højtalerne for sig selv.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:41
Du skal mindst op i Oberon 3 da 1'eren ikke har ret meget bas og der er hørbart forskel på følsomheden som er bedst med oberon 3
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hks777 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 19:28
Jeg har fundet denne forstærker, nogle der har hørt den ? https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/denon-dra-800h-receiver/

hvad med B&W 606 eller 607 i kompakte højtaler ?


Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 20:33
Køb en brugt surround-receiver og nogle brugte højtalere, evt. sub...
Går du efter en ældre model, kan du næsten få den kastet i hovedet; faktisk har jeg selv min storebroders ældre sag stående, som skal skydes af til en plovmand (Pioneeer VSX 1015); så er der flere penge til nogle gode højtalere.
Med dit behov, har du ikke brug for HDMI, hvis du fravælger HD-lydformaterne...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 23:58
Jeg har en Marantz PM6006 og et sæt Definitive Technology Demand D7 (bassen er super god) 

Det kan du sagtens få for 8000kr + godt kabel og nogen fødder,skum underlag hvis de skal stå på en hylde,tv møbel






Redigeret af gasolin - 27-November-2019 kl. 00:00
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu