recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Boxer boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Boxer boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AnkerEriksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnkerEriksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste Boxer boks
    Sendt: 25-November-2019 kl. 08:37
Hejsa,
Er ny i Boxer regi (er ved at skifte fra Yousee til Boxer). Jeg vil gerne finde den bedste boxer boks, men har svært ved at se følgende:

- findes der en med fx Android, så man kan installere HBO appen etc?
- findes der virkeligt ikke nogen med en fed fjernebetjening - mange af dem jeg har set er virkeligt ikke så sexy.... (a la Apple TV - dvs fed uden at den koster kassen)
- Evt mulighed for intern/ekstern PVR

Lad mig høre hvad I har :-)
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 09:25
Hvorfor bruge en setup-box ?
Du kan bare købe et Boxer cam modul og sætte det direkte i TV'et sammen med boxer-kortet .
Og du kan så optage på USB disk via TV'et (hvis dit TV understøtter dette)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af AnkerEriksen AnkerEriksen skrev:

  Jeg vil gerne finde den bedste boxer boks,

Hej.

Der er noget du skal vide før du skifter til Boxer. I april 2020 skifter både DR og Boxer fra DVB-T til DVB-T2. DVB-T2 findes i to udgaver. Den ene kalder jeg DVB-T2 og den anden hedder DVB-T2 HEVC. Det er allerede nu meldt ud at DR skiter DVB-T2.
Jeg tror personligt at Boxer også skifter til DVB-T2, efter ord lyden i et brev de sendte til deres kunder om en kanal omlægning i oktober.
Men jeg har endnu IKKE set en officiel beskæftigelse på, at TV og Bokse til modtagelse af Boxer efter april 2020 IKKE behøver DVB-T2 HEVC.

Du skriver at du ønsker at finde den bedste Boxer Boks. Jeg ved ikke om jeg skal læse det ordret som du skriver det, aller om du mener, den bedste Boxer Boks til prisen?

Men det kommer meget an på, om I ønsker at kunne se et program, samtidigt med at i optager et andet?

Jeg har læst nogle anmeldelser, som jeg vil linke til:


Og senere kom den med plads til to CI moduler og op til 4 tunere. Så hedder den DM 920


Og her er et link til 'Test: Optag kodet – afkod i standby med VU+ tv-boks':



Jeg har en søster, hvis Boxer Boks kun har DVB-T. Hun ser kun DR samt TV2's Hovedkanal. Hun ønsker at kunne se et program mens hun optager et andet. Til hende har jeg lige købt en Billig Dreambox DM 900 Brugt på Tyske eBay. Men andre vil ønske både at kunne se og optage kodede Boxer kanaler samtidigt.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-November-2019 kl. 11:57
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af AnkerEriksen AnkerEriksen skrev:

  Jeg vil gerne finde den bedste boxer boks,

Hej.

Der er noget du skal vide før du skifter til Boxer. I april 2020 skifter både DR og Boxer fra DVB-T til DVB-T2. DVB-T2 findes i to udgaver. Den ene kalder jeg DVB-T2 og den anden hedder DVB-T2 HEVC. Det er allerede nu meldt ud at DR skiter DVB-T2.
Jeg tror personligt at Boxer også skifter til DVB-T2, efter ord lyden i et brev de sendte til deres kunder om en kanal omlægning i oktober.
Men jeg har endnu IKKE set en officiel beskæftigelse på, at TV og Bokse til modtagelse af Boxer efter april 2020 IKKE behøver DVB-T2 HEVC.

Du skriver at du ønsker at finde den bedste Boxer Boks. Jeg ved ikke om jeg skal læse det ordret som du skriver det, aller om du mener, den bedste Boxer Boks til prisen?

Men det kommer meget an på, om I ønsker at kunne se et program, samtidigt med at i optager et andet?

Jeg har læst nogle anmeldelser, som jeg vil linke til:


Og senere kom den med plads til to CI moduler og op til 4 tunere. Så hedder den DM 920


Og her er et link til 'Test: Optag kodet – afkod i standby med VU+ tv-boks':



Jeg har en søster, hvis Boxer Boks kun har DVB-T. Hun ser kun DR samt TV2's Hovedkanal. Hun ønsker at kunne se et program mens hun optager et andet. Til hende har jeg lige købt en Billig Dreambox DM 900 Brugt på Tyske eBay. Men andre vil ønske både at kunne se og optage kodede Boxer kanaler samtidigt.

Hilsen Carsten.



Hvad mener du lige med at Boxer skifter til DVBT2, de bruger da allerede og har gjort det en del år DVBT2 nettet, alle HD kanalerne og sikkert også en del af de andre kalaner de distrubiere er sendt over DVBT2 nettet

Men det er rigtigt at i 2020 går alle kanaler hos Boxer over til at sende på DVBT2 da DVBT1 lukkes ned (mener det er 31 Marts), der vil ikke ske et skifte fra MPEG4 som der sendes idag til HEVC

Her oplyses det at der ikke skiftes til HEVC
https://digitalt.tv/mux-konvertering-dvb-t2hevc-2020/


Redigeret af Hackerjac - 25-November-2019 kl. 16:37
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu