recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup af billeder - på dvd og hdd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backup af billeder - på dvd og hdd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backup af billeder - på dvd og hdd
    Sendt: 25-November-2019 kl. 18:10
Hej.

Jeg vil blot høre om jeres erfaring i forhold til backup af billeder på DVD?
De har vel egentlig begrænset levetid?

Jeg har både på harddiske (flere) og så også en dvd'er, men tænker også om man skulle gå videre - til fx. NAS eller lign..

På forhånd tak Smile
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Hej.

Jeg vil blot høre om jeres erfaring i forhold til backup af billeder på DVD?
De har vel egentlig begrænset levetid?

Jeg har både på harddiske (flere) og så også en dvd'er, men tænker også om man skulle gå videre - til fx. NAS eller lign..

På forhånd tak Smile

Ikke DVD. Det har jeg aldrig brugt. Jeg bruger eksterne harddiske og USB-pinde. Derudover, så bruger jeg diverse online-drev, når noget skal deles med andre.


Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 19:45
Flash drive eller USB pinde som de også kaldes har typisk en dårlig MTBF “mean time before failure”
Specielt de billige, The el-cheapo..... og så har de med at forsvinde eller stjålet etc.

Hold dig væk fra DVD eller lign. Man kan jo ikke forud se fremtiden, men lige pludselig en dag er det ikke til at skaffe et fungerende drev.

1. Køb en harddisk til din backup og 2. Læg ligeledes din backup i Cloud 

Jeg har backup på disk via timemachine og backup i Cloud på alt. Ud over det er alle mine billeder også i Cloud via Adobe Creativ Cloud.



4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 08:12
Jeg bruger Keepit, som jeg har via min forsikring til 400 kr om året for ubegrændset backup af 3 klienter.

Så lige nu har jeg omkring 6Tb billeder og andet liggende hos keepit.

Derudover har jeg en lokal backup på en NAS.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu