recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsige Yousee trods kontrakt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsige Yousee trods kontrakt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dallas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsige Yousee trods kontrakt?
    Sendt: 28-November-2019 kl. 20:00
Hej.

Jeg er formand for en lille andelsboligforening, hvor vi har Yousee. Vi fik i 2017 opgraderet vores stikledningsanlæg, så folk selv kunne vælge tv pakke(indtil da var alle tvunget på fuldpakke). Det gjorde Yousee så gratis, mod at vi bandt os i 5 år. Den gamle formand agerede lidt på egen hånd i den sag og en del beboere er utilfredse med arrangementet, de vil gerne skifte til en anden udbyder eller helt stoppe med at betale for tv. 
Så jeg vil høre om i mener, at vi med disse store ændringer i kanaludvalget har mulighed for at slippe ud af vores aftale med Yousee? ja, jeg kunne godt bare ringe til Yousee og spørge, men en sælger derinde vil nok hurtigt afvise mig og bilde mig noget på ærmet. Så inden jeg eventuelt ringer ville det være rart at have mit bagland i orden :-)
Håber i kan hjælpe.

Ronni




Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 20:05
Man kan altid komme ud af en kontrakt - men ikke gratis.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af dallas dallas skrev:

Vi fik i 2017 opgraderet vores stikledningsanlæg, så folk selv kunne vælge tv pakke(indtil da var alle tvunget på fuldpakke). Det gjorde Yousee så gratis, mod at vi bandt os i 5 år. 
Dvs. der må foreligge en kontrakt, hvilke betingelser står der i den? Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 20:11
 Ja, det har antenneforeningen her i byen gjort, betalt sig ud af en binding der løb til 2021.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dallas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Maj-2008
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dallas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 20:19
Tænkte nok det ikke bare gik så nemt, men havde nok bare et naivt håb, når nu der er tale om en så stor ændring for produktet.
Det var gratis jeg gik efter, hvis vi skal betale for at komme ud af den, giver det ingen mening.



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 20:24
 Med 60 måneder, så er der ikke noget at gøre før 2022.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 06:42
Betaler foreningen noget for driften af anlægget? Eller er det kun andelhaverne, som betaler via deres abonnement?  

Hvis sidstnævnte er tilfældet, så koster det jo ikke noget, hvis de - uafhængigt af andelsforeningens aftale - hver især opsiger abonnementet på TV/bredbånd.

De kan så ikke få en anden kabel-tv leverandør, men de kan vælge en anden leverandør af bredbånd og finde en internet-Tv pakke, der måtte passe i deres smag. Eller spare pengene.



 


Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

de kan vælge en anden leverandør af bredbånd og finde en internet-Tv pakke, der måtte passe i deres smag. Eller spare pengene.



 




Jeg kunne godt forestille mig af de ikke kan bruge antenne kablet til andet end Yousee i bindings perioden
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 14:08
Man skal vel også være klar over, at selv om I opsiger aftale, når I kan i 202?. Så forbliver anlægget Yousee egendom. Så hvis I vælger en anden leverandør, så skal I først etablerer et antenneanlæg. Som også koster noget.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 14:13
Ja, eller købe det nuværende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 02:06
I kan nok ikke slippe for Yousee som tv leverandør,
Men jeg tror godt dem der ikke ønsker en tvpakke, 
Kan nøjes med at få leveret internet uden en tvpakke.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu