recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilkobling af soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilkobling af soundbar

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2019 kl. 13:40
Der er tydeligvis et eller andet, jeg misser. Jeg har lige forsøgt igen, og kan ikke få lyd igennem ved at tilslutte soundbar til en anden HDMI-port end ARC. Så snart jeg forbinde i ARC-porten slåes CEC til.

TV'ets tilslutningsmuligheder (lyd):

- Intern TV-højtaler
- Optisk
- HDMI ARC (SimpLink bliver slået til automatisk ved brug af ARC-tilslutning)
- Bluetooth
- WISA-højtalere
- Lydudgang (Linjeudgang)
- Kablede hovedtelefoner
- Intern TV-højtaler + optisk
- Intern TV-højtaler + kablede hovedtelefoner

Soundbarens tilslutningsmuligheder:

- HDMI OUT (ARC)
- HDMI IN
- Optical in
- AUX in

Måske jeg bare skal affinde mig med tingenes tilstand, når nu jeg insisterer på at benytte Hamony remoten Angry
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 09:33
Du skal slå CEC til i TV'et og din soundbar skal sidde på ARC port.
Hvis du vil undgå at der kan bruges CEC til din shield skal du have fat i sådan en her:

Den skal sættes på det kabel der går til din shield. Med den kommer der ikke CEC igennem.
MJH
Til top
Boeniz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boeniz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 11:03
Tak Michael. Det skal prøves Thumbs Up
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der er noget som ikke er sat korrekt op, Her virker det på den måde jeg skrev tidligere opslag, dog er det ikke en Soundbar, men en SR Reciver, har ingen universal Remote.

Og endnu engang forholder du dig overhovedet ikke til den problemstilling, som OP har! Og kommer med ligegyldige informationer om dit eget setup, som ingen relevans har. Wacko
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu