recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2/HbbTV eller ATV4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2/HbbTV eller ATV4K

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 16:32
4 meter fra 32“.
Så forstår jeg det bedre.

For mange år siden opgraderede vi vores 25” og der stod valget mellem 37” og 42”. Vi valgte 42” og da vi kom hjem med det var vi overbeviste om at vi havde købt for stort et tv.
Der gik 2 dage så. Ar vi glade for at vi ikke tog 37” udgaven.
For et par år siden skiftede vi så til 50” og vi sidder stadigvæk med samme afstand som ved 25”.

Skiftet fra 42” til 50” fordrede dog også at vi skiftede fra DVD til Blu-ray for at få billede i højere opløsning. Vi er rigtigt glade for 50” og ville have det svært ved 32”.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 16:38
vi går efter et 49/50" når skal vi opgradere.
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 08:24
En lille update.
Har købt en nVidia Shield TV 8gb, for at prøve noget af på vores nuværende 32"

Prøver TV2 play samtidig (købt 30dage gavekort), hvis det er OK at bruge, dropper vi boxer helt (139kr for at se TV2 med boxerflex) og kun køber TV2 til 49kr/måneden via TV2 Play istedet.

-Desværre mangler DRTV til AndroidTV, så eneste måde er at stream Ramasjang mv via mobil, så håber det kommer inden for nærmere fremtid.

Oplever ofte at DRTV appen "genstarter/buffer" programmerne, når man skal se noget via deres app, hvis jeg bruger BOXERPLAY er der ingen problemer med DR kanalerne.
(har 20/20 fiber, fortrådet direkte til Shield, ikke noget Wifi), men har ingen problemer med andre programmer.

- Ingen ÆØÅ når man skal søge i Youtube på Shield

- Når vi streamer Youtube via mobilen, så er der ikke de reklamer konstant, men det er der når man bruger den indbyggede shield, så den er praktisk talt ubruglig med reklamer konstant, med mindre man køber premium hos Youtube.. men caster jeg via mobilen, er der ikke de reklamer.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

En lille update.
Har købt en nVidia Shield TV 8gb, for at prøve noget af på vores nuværende 32"

Prøver TV2 play samtidig (købt 30dage gavekort), hvis det er OK at bruge, dropper vi boxer helt (139kr for at se TV2 med boxerflex) og kun køber TV2 til 49kr/måneden via TV2 Play istedet.

-Desværre mangler DRTV til AndroidTV, så eneste måde er at stream Ramasjang mv via mobil, så håber det kommer inden for nærmere fremtid.

Oplever ofte at DRTV appen "genstarter/buffer" programmerne, når man skal se noget via deres app, hvis jeg bruger BOXERPLAY er der ingen problemer med DR kanalerne.
(har 20/20 fiber, fortrådet direkte til Shield, ikke noget Wifi), men har ingen problemer med andre programmer.

- Ingen ÆØÅ når man skal søge i Youtube på Shield

- Når vi streamer Youtube via mobilen, så er der ikke de reklamer konstant, men det er der når man bruger den indbyggede shield, så den er praktisk talt ubruglig med reklamer konstant, med mindre man køber premium hos Youtube.. men caster jeg via mobilen, er der ikke de reklamer.

du kan. Caste drtv fra Dr app op på din Shield. Med YouTube tror jeg bare du er heldig med reklamerne. For jeg får helvedes mange om så det mobil, browser, Android tv eller Apple tv
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 16:14
T-DUCK => Tak for svar, ved godt jeg kan caste, men vil gerne undgå at skulle bruge mobilen ellers kunne jeg havde nøjes med en Chromecats alene til nærmest 1/3 af prisen for en Shield. Smile
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

T-DUCK => Tak for svar, ved godt jeg kan caste, men vil gerne undgå at skulle bruge mobilen ellers kunne jeg havde nøjes med en Chromecats alene til nærmest 1/3 af prisen for en Shield. Smile
der kan jeg godt følge dig
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 18:07
alternativt fungerer drtv faktisk ganske fint via browser. som en "sidste udvej"
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 18:16
Clasus_jac => kan ikke finde Chrome eller firefox i app store på nVidia Shield, hvilken browser bruger du?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 12:30
jeg er ikke i android verdenen, men prøv at se om nogle af de her løsninger ikke virker https://www.makeuseof.com/tag/install-chrome-android-tv/

Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

- Når vi streamer Youtube via mobilen, så er der ikke de reklamer konstant, men det er der når man bruger den indbyggede shield, så den er praktisk talt ubruglig med reklamer konstant, med mindre man køber premium hos Youtube.. men caster jeg via mobilen, er der ikke de reklamer.

du kan. Caste drtv fra Dr app op på din Shield. Med YouTube tror jeg bare du er heldig med reklamerne. For jeg får helvedes mange om så det mobil, browser, Android tv eller Apple tv


Pi-hole er svaret på det problem. Det er en dns-server som kan filtrere reklamerne fra, ved at blokere opslag til dem. Shield'en skal blot sættes til at bruge den i stedet for jeres udbyders.

Der er masser af step-by-step guides på nettet (både tekst og youtube) og den kan sættes op på enhver Raspery Pi, og sikkert også Orange Pi og Banana Pi.

NB. Det er oftest billigere at købe "starter kits" for de forskellige Pi, end at købe de enkelte dele hver for sig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu