recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Standby Sony 65AF8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Standby Sony 65AF8

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fusser Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fusser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Standby Sony 65AF8
    Sendt: 02-December-2019 kl. 15:51
Hej

Jeg har for 2 måneder siden købt Sony fjernsyn Sony 65AF8, som jeg er  godt tilfreds med; men der er en ting som undre mig.

Det har et højt standby forbrug på ca. 23-25 W ifølge specifikationen skal det ligge på 0,5W
Forspurt Sony support fik oplyst jeg at den specificerende værdi kun er vejledende og at den målte værdi er at forvente. Dvs. 40-50 gange større end hvad der oplyses på deres hjemmesideStern Smile

De oplyste at det kan skyldes at der kører aps i baggrunden, så det slog jeg WiFi fra. Det reducerede kun forbruget med 1-2 W. hvis overhovedet noget. Ligledes kunne jeg slukke på selve TV'et men dette ændrede intet

Hvad er op og ned 

Mvh

Fusser



 

jk

SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Fusser Fusser skrev:

Hej

Jeg har for 2 måneder siden købt Sony fjernsyn Sony 65AF8, som jeg er  godt tilfreds med; men der er en ting som undre mig.

Det har et højt standby forbrug på ca. 23-25 W ifølge specifikationen skal det ligge på 0,5W
Forspurt Sony support fik oplyst jeg at den specificerende værdi kun er vejledende og at den målte værdi er at forvente. Dvs. 40-50 gange større end hvad der oplyses på deres hjemmesideStern Smile

De oplyste at det kan skyldes at der kører aps i baggrunden, så det slog jeg WiFi fra. Det reducerede kun forbruget med 1-2 W. hvis overhovedet noget. Ligledes kunne jeg slukke på selve TV'et men dette ændrede intet

Hvad er op og ned 

Mvh

Fusser

Det lyder meget mærkeligt - incl- Sony´s udtalelser. Er du sikker på at din effekt måler virker rigtigt.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 16:38
Hej
Tror at det er fordi at den står til at "kigge" efter evt software opdateringer.
Prøv at finde et menu punkt om dette , og så slå det fra
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Fusser Fusser skrev:

Det har et højt standby forbrug på ca. 23-25 W ifølge specifikationen skal det ligge på 0,5W


Hvordan har du målt det?
23-25W er en del og der kan du mærke som varme.

Noget andet er at du har et moderne tv, der kan gå på netværk og har indbygget chromecast, samt bluetooth. Det skal også selv kunne opdatere sit styresystem, og være klar til at tænde, når du tænder for tilsluttet tilbehør (via HDMI).
Så længe disse services er aktive, skal "computeren" i fjernsynet være klar til at arbejde og det er kun skærmen der er slukket. Det koster strøm.

De 0,5W passer, ellers kunne tv'et ikke blive solgt i EU, men det passer kun, når alle mulige (og umulige!) funktioner er slået fra og tv'et er faldet i dvale (hvilket godt kan tage ½ time fra man slukker).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 16:55
Hvis du måler i fasen med “pixelrens”, vil du nok kunne måle et større forbrug. Tv tjekker også for guideopdateringer, i den periode skal der jo heller ikke måles forbrug. Dit tv har også et “wake up lan” der kan slås fra, jeg tror endda, at dette er i on som default. Det bruges, hvis man har app på telefon/tablet, som en fjernbetjening.
Hvis der en timer optagelse programmeret, bruger tv mig bekendt også mere strøm.
Jeg har endnu ikke oplevet, at mit tv går i laveste standbymode, lige når der slukkes på remoten. Jeg har ikke taget tid, men der kan da gå meget lang tid, førend hdd stopper sin snurren (som jo strømfødes via usb port på tv).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Fusser Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fusser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 17:11
Hej Igen

Som strømmåler bruger jeg en TP-link Smart Wi-Fi plug HS 110
Der er måske et par points fra jer,  som jeg har oplevet.
Efter et stykke tid måske 30 min gik den i 0,5W stand by. 
I morgen vil jeg prøve at mærke bag på TV'et om det er håndlunt. Det bør det vel være hvis forbruget konstant er ca 25 W. ?
mvh


jk

SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks
Til top
Fusser Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fusser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 17:47
Hej
Tak for alle input
Lidt tålmodighed er nødvendigtSmile
Som JeTex skrev så viser det sig at der går en rum tid før at Standby niveauet nås
Tak til alle 
Mvh
Fusser
jk

SONY KDL46W4500
DENON AVR-1908
BOSE Acoustimass 10
JVC DR-MH30S
YOUSEE Samsung HDD Boks
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 06:51
Der går et stykke tid før standby-niveauet nås, men skærmen vågner løbende og laver et eller andet, hvorfor standby-niveauet løbende stiger til dette niveau. Som skrevet i samme tråd over på Flatpanels, så er det et velkendt problem hos Sony, som vi har fremhævet i alle vores anmeldelser af deres TV. Vi har også forsøgt at få dem til at rette det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu