recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI mellem Apple tv 4K, Sony STR 1080 og LG B8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI mellem Apple tv 4K, Sony STR 1080 og LG B8

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
B12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI mellem Apple tv 4K, Sony STR 1080 og LG B8
    Sendt: 08-December-2019 kl. 17:56
Er lidt i tvivl om hvordan jeg connecter HDMI stik mellem Apple tv 4K, Sony STR 1080 og LG B8. Lige nu kommer lyd via Airplay står der på Sonyen. Men det er vel ikke helt rigtigt?

Det er forbundet sådan her:
Port 1 På LG går til out B på receiveren.
Apple TV går til port 2 på LG (ARC)




Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 18:37
HDMI ARC FRA LG B8 til Receiver og Apple tv 4K til Sony 
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 07:09
Apple TV —> LG B8 —> Sony receiver

Receiver skal sidde i HDMI ARC, Apple TV i en anden HDMI port

På den måde burde du kunne styre både Apple TV og Receiver med TV Fjernbetjeningen, hvis altså LG B8 understøtter det


Redigeret af orm08 - 09-December-2019 kl. 07:11
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 08:13
Hvis Port 2 på dit TV er den port med ARC, så er det den port du skal bruge til at sætte HDMI til din receiver. Her skal TV forbindes til den port på din receiver der understøtter ARC.

Dit Apple TV ville jeg forbinde til en af de ledige porte på din receiver.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 08:31
Som mange af de andre er inde på, så lad din surround reciever være "kommandocentral". Alt hvad der leverer input skal den vej ind igennem, så vil den stå for lyden, og kun sende billede videre til tv'et. Hvis du på nogen måde har brug for at få lyd fra tv'et ud gennem receiveren, så skal du koble receiver til ARC indgangen på tv'et.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 09:04
der er jeg uenig, lad TV være kommando central, så skal du ikke bruge receiverens fjern betjening

Jeg har Samsung TV, Apple TV og Yamaha receiver

Receiveren tænder automatisk når jeg tænder TV

Apple TV skal godt nok tændes med Apple TV fjernbetjening (eller iPhone) men kan herefter styres med TV fjernbetjening

Kan skrue op og ned med TV fjernbetjening

Alle 3 slukker når jeg slukker TV

Så Apple TV i TV (ikke ARC), og receiver i ARC

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 10:23
Enig med PerW.
Selvfølgelig skal Apple TV forbindes til en HDMI indgang på Sony DN1080 - f.eks SACD indgangen (har bedre lydbehandling). Herved får du bla. bedre lyd fra Apple TV da det ikke er sikkert at f.eks. Atmos lyd kan sløjfes gennem LG TV ?
TV skal så forbindes med HDMI kabel til Sony DN1080.
Det vil være en god ide også at kigge i manualen til Sony reciever og LG TV da det helt sikkert er beskrevet med tegninger mv. hvordan det skal forbindes

Hvis du vil benytte ARC skal CEC (HDMI kontrol) slås til på både TV og Reciever. Alternativ kan du forbinde TV til reciever med et optisk kabel og dermed undlade at benytte CEC (ARC) for at få lyd fra selve TV'et. Min egen erfaring med Sony DN1080 og HDMI kontrol slået til er ikke så god og bruger selv optisk kabel. F.eks havner DN1080 ofte i 'HOME' screen når jeg har bedt den om at vælge en anden indgang (TV eller Apple TV) - et kendt problem DN1080 har med CEC slået til.
Til top
B12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2019 kl. 17:47
Hvor er det en god oplevelse når man slå sit først indlæg op her at der er nogle som vil bruge tid på at svare. Tak for det. 
Som flere har været inden på så skal ARC på TV gå til ARC på reciever og Apple TV til en hdmi indgang har valgt  SACD. Nu spiller det
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

der er jeg uenig, lad TV være kommando central, så skal du ikke bruge receiverens fjern betjening

Jeg har Samsung TV, Apple TV og Yamaha receiver

Receiveren tænder automatisk når jeg tænder TV

Apple TV skal godt nok tændes med Apple TV fjernbetjening (eller iPhone) men kan herefter styres med TV fjernbetjening

Kan skrue op og ned med TV fjernbetjening

Alle 3 slukker når jeg slukker TV

Så Apple TV i TV (ikke ARC), og receiver i ARC


Øøøhhh?! Apple TV forbindes (selvfølgelig) til receiver. Og receiver forbindes til TV. På den måde betjenes det hele, med Apple TV fjernbetjeningen. Og det hele tænder OG slukker sammen!
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 14:11
Mine erfaringer er, at det fungerer mest smidigt, når Apple TV forbindes til TV og derfra til Surround reciever. 
Jeg har Apple TV 4K. LG B7 og Pioneer receiver. 
Oprindelig havde jeg også ATV forbundet direkte til recieveren. Men jeg synes det tager for lang tid at få forbindelse mellem ATV og TV, hvis den forbindes via Receiver. Hvis ATV forbindes direkte til TV, så er det up and running i løbet af få sekunder. Og jeg synes at ATV er hurtigere til at skifte mellem de forskelllige formater (DV til SDR etc.)
Og eftersom lyden i ATV og de fleste streaming tjenester alligevel er pakket, så synes jeg ikke der er nogen forskel på den front. Og Atmos kan godt streames via LG B7 til receiver. Og virker fint. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu