recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NvidiaShield - TV kan pludselig ikke tune Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NvidiaShield - TV kan pludselig ikke tune Yousee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stavn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stavn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NvidiaShield - TV kan pludselig ikke tune Yousee
    Sendt: 10-December-2019 kl. 19:32
Samme dag som jeg sætter min nye NVidia Shield Android streamer i HDMI på stue TV'et, kan jeg ikke modtage Yousee på TV'et i værelse længere!

Lidt baggrund om mit setup: Yousee kabel internet og full pakke. Kønig TV amplifier → Triax passiv splitter → 2 TV + HDHomeRun netværkstuner.
  • Stue TV: Samsung UE46ES8005 2012. 
  • Værelse TV: Samsung UE32H6410SSXXN ~2014. Værelse TV er købt hos Cinemagic og har kun landende Tyskland, Østrig og Schweiz at vælge imellem. Jeg kan således ikke vælge Yousee. Men det har virket fint at scanne kanaler tidligere.

Jeg har prøvet:
  • Scanne kanaler med alle mulige opsætninger
  • Udskifte stik og ledninger
  • Flytte værelse TV ned til en antenne jeg ved virker med andre tunere

Stue TV og HDHomerun virker stadig fint med Yousee kanalerne. Indimellem slipper der en smule billede eller lyd igennem på værelse TV, men for det meste er der sort skærm. Indimellem står der "Kodet signal: CI+ modul eller Smart Card ikke fundet. Tjek, om det er isat korret", andre gange: "Weak or No Signal". Jeg gætter på at begge kommer fordi signalet ikke kan forstås.

NVidia Shield'en blev egentlig købt med formålet at teste cable cut fra Yousee. Er der nogen forslag eller skal jeg bare gå hele vejen og cutte cablet på alle TV?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 22:20
For mig at se har din Shield ikke noget at gøre med det manglende Yousee signal på dit TV i værelset, men for en sikkerheds skyld kan du jo prøve at koble den fra dit stue TV igen for at se om det gør nogen forskel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 23:57
Umiddelbart er signalet for svagt til at kunne modtages ordentligt, det har Shield eller anden extern enhed ikke nogen betydning overfor.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
stavn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stavn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 23:52
Præcis min tanke, men jeg måtte spørge, det skete samtidig. Har prøvet at koble Shield fra, ingen effekt - selvfølgelig.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu