recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig wi-fi dækning i hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig wi-fi dækning i hus

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 10:58
Tak for tilbagemelding

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

endte med deco m5. Har sat to op, en ved indgang og en midt i huset. Har fuld og konstant dækning. I yderste krog af huset får jeg dog kun 28 Mbit ud af de 30

28 ud af 30 er vel godt, hvis 30 mbit er den internet speed du har, dog “burde” du vej have 30 overalt, da download hastigheden ikke burde falde til 28 ift. wifi dækning, før wifidækning er ret dårlig <50%

Er begge kablet ?

Overvejede du ikke en tredje, som ikke skulle være kablet ?

Så er du tilfreds ?

Var det nemt at sætte op ?


Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Tak for tilbagemelding

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

endte med deco m5. Har sat to op, en ved indgang og en midt i huset. Har fuld og konstant dækning. I yderste krog af huset får jeg dog kun 28 Mbit ud af de 30

28 ud af 30 er vel godt, hvis 30 mbit er den internet speed du har, dog “burde” du vej have 30 overalt, da download hastigheden ikke burde falde til 28 ift. wifi dækning, før wifidækning er ret dårlig <50%

Er begge kablet ?

Overvejede du ikke en tredje, som ikke skulle være kablet ?

Så er du tilfreds ?

Var det nemt at sætte op ?



Ved fjerneste hjørne er der 2/3 streger på min iPhones wifi måler, så den er  nedsat.

Kun den første er kablet.

Det tog Ca 10 minutter at sætte op 
 

Alt alt helt tilfreds.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

endte med deco m5. Har sat to op, en ved indgang og en midt i huset. Har fuld og konstant dækning. I yderste krog af huset får jeg dog kun 28 Mbit ud af de 30
Thumbs Up
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er det udbyderens router der står i teknikskabet?

- Ja ( Hiper), har lige fået lagt fiber ind. Og synes at montøren sagde, at Hipers egne routere var "kodet" til Hipers fibernet, men jeg kan have hørt forkert...

Det er sgu noget vrøvl. Jeg kører med egen router (Unifi Security Gateway) over Hipers fiber. Det eneste det kræver er, at din router kan VLAN. De skriver det endda ligefrem selv på deres hjemmeside. Mener det er VLAN 101, men kan ikke helt præcis huske det. Jeg har pakket deres egen elendige router ned i kassen og smidt den på loftet :)
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

endte med deco m5. Har sat to op, en ved indgang og en midt i huset.

Hvordan får disse enheder strøm og vil man, såfremt man kører rent trådløst fra sin indgang, kunne trække 2 kablede forbindelser ud ved hver enhed ? 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 20:06
jeg har givet dem strøm via de medfølgende strømforsyninger. Ved ikke om de kan bruges som to udgange. Hvordan kan jeg teste det for dig?
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

jeg har givet dem strøm via de medfølgende strømforsyninger. Ved ikke om de kan bruges som to udgange. Hvordan kan jeg teste det for dig?

 
Tak for svar. Vedr. strøm, så har jeg ikke set det vist nogen steder, og det ser heller ikke ud til, at der er strømforsyning med i de sæt med 2 og 3 jeg har set på. POE er måske en mulighed også ? Et kablet udtag kunne fint, men jeg prøver selv at undersøge.
Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 17:08
Smile


Redigeret af danishHIFI - 23-December-2019 kl. 17:09
Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danishHIFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er det udbyderens router der står i teknikskabet?

- Ja ( Hiper), har lige fået lagt fiber ind. Og synes at montøren sagde, at Hipers egne routere var "kodet" til Hipers fibernet, men jeg kan have hørt forkert...

Det er sgu noget vrøvl. Jeg kører med egen router (Unifi Security Gateway) over Hipers fiber. Det eneste det kræver er, at din router kan VLAN. De skriver det endda ligefrem selv på deres hjemmeside. Mener det er VLAN 101, men kan ikke helt præcis huske det. Jeg har pakket deres egen elendige router ned i kassen og smidt den på loftet :)

 
Men kan Hipers router ikke været kodet så den kun kan køre deres fiber ?. 
Jeg havde på et tidspunkt både Hiper og yousee i samme kable (kabel-tv) og når jeg skiftet om på routerne fik jeg bredbånd fra den udbyder routeren hørte til ( hastigheden var ikke den samme.)
Så mon ikke har mener at en Hiper router kun kan bruges til Hiper fiber.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af danishHIFI danishHIFI skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er det udbyderens router der står i teknikskabet?

- Ja ( Hiper), har lige fået lagt fiber ind. Og synes at montøren sagde, at Hipers egne routere var "kodet" til Hipers fibernet, men jeg kan have hørt forkert...

Det er sgu noget vrøvl. Jeg kører med egen router (Unifi Security Gateway) over Hipers fiber. Det eneste det kræver er, at din router kan VLAN. De skriver det endda ligefrem selv på deres hjemmeside. Mener det er VLAN 101, men kan ikke helt præcis huske det. Jeg har pakket deres egen elendige router ned i kassen og smidt den på loftet :)

 
Men kan Hipers router ikke været kodet så den kun kan køre deres fiber ?. 
Jeg havde på et tidspunkt både Hiper og yousee i samme kable (kabel-tv) og når jeg skiftet om på routerne fik jeg bredbånd fra den udbyder routeren hørte til ( hastigheden var ikke den samme.)
Så mon ikke har mener at en Hiper router kun kan bruges til Hiper fiber.
hiper fiber er ikke kodet, medmindre du kalder vlan 101 for kodning ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu