recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xee på Boxer efter nytår ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xee på Boxer efter nytår ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xee på Boxer efter nytår ?
    Sendt: 10-December-2019 kl. 21:52
Jeg har ikke lige kunnet finde noget her eller på Boxers hjemmeside (link gerne, hvis jeg har overset det), og efter et par dage har jeg stadig ikke fået svar fra Boxers kundeservice - knapt så imponerende, men de har vel travlt.

Så here goes:

1) Er det rigtigt opfattet, at Xee fortsætter på Boxer efter nytår ?
(når det nuværende gratistilbud udløber)

2) Nogen der ved, om Boxer har fået garantier for, hvor længe Xee vil være hos dem? 
(hvis Yousee alligevel trækker den hjem snart af taktiske grunde, så gider jeg ikke skifte)

3) Hvad koster Xee-kanalen hos Boxer efter nytår? 
(måske mine briller der skal pudses, men jeg kan ikke se det på deres hjemmeside?)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 09:14
1. Ja

2. Hvorfor skulle den forsvinde? :-) Men nej, sådan noget udmelder tv-distributørerne ikke.

3. Xee indgår i Boxers Max-pakke, som per 1. januar 2019 steg 30 kr/md. og per 1. august 2019 steg med yderligere 50 kr/md. Den koster nu 599 kr/md. Per 1. april 2020 tilføjes TV2 Sport X i Boxers Max-pakke og Boxer vil ikke afvise, at prisen til den tid stiger for trejde gang på lidt over et år. Se eventuelt denne artikel: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1575869172

Xee indgår også i Boxers Flex8 og Flex. Boxer har mig bekendt ikke oplyst, hvad Xee skal koste i løssalg i Flex, men det er jo en sportskanal, så regn med at prisen bliver høj.
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 08:27
Tak for svar Rasmus!

Vedr. 2, så kunne det jo som nævnt være af taktiske grunde, at Yousee kalder den hjem for at holde Premier League-fans som mig "by the balls"...

Vedr 3, så synes jeg grundlæggende det er for dårligt, man ikke kan se priserne for Xee i løs vægt endnu. I min situation er det jo katten i sækken, jeg skal overveje at købe, for det helt afgørende for mig er PL-kampene, og her har Yousee jo gjort Xee helt central. Du har uden tvivl ret i, at den bliver dyr - fair nok - men bliver den svinedyr eller bare hundedyr?
Måske er prisen for Xee hos Boxer også en del af et forhandlingsspil mellem dem lige nu?

Den er svær - kom endelig med input, hvis nogen ved noget konkret, for fristen for opsigelse er jo her den 15. december!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 11:58
Jeg tror helt bestemt, at den er kommet for at blive hos Boxer. Jeg tror ikke, at Boxer ville gå med til at være prøvekanin for at YouSee så senere kan give seere til sig. Der er sikkert tegnet en flerårig aftale allerede - sikkert med indbyggede årlige prisstigninger. Det er jo sådan tv-pakker efterhånden fungerer.

Alternativt skal du overveje Viaplay, som sender alle Premier League-kampene og i op til 4K-kvalitet. Det kommer selvfølgelig an på dine andre ønsker til kanaler og indhold, da Viaplay så givetvis skal suppleres med DRTV, TV2 Play eller andre.
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 12:08
Jeps - Viaplay skal jeg da også lige have kigget på - var ikke klar over, at de sender alle PL-kampe.

Er stabiliteten god nok nu om dage på en streaming som Viaplay?
(har kablet net overalt og en hurtig forbindelse, så den del er i orden)
Jeg orker nemlig ikke udfald, når først bolden ruller.

Og er der ikke også noget med lidt forsinkelse af signalet?
(bor dog ikke i lejlighed, så jeg kan ikke høre naboen juble, før der er scoret...,-)
Men hvad taler vi i så fald om i forsinkelse - er det flere minutter eller bare nogle sekunder?



Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 12:40
Min oplevelse er, at Viaplay efterhånden er ret stabil til sport. De har jo også eksklusivitet på fodbold-EM næste sommer, så man skal have Viaplay, hvis man vil se alle EM-kampene. Kun halvdelen sendes på DR.

Viaplay streamer normalt i 720p, som ikke helt er på højde med det du er vant til hos YouSee, men dog nok nogenlunde på samme niveau som boxers. Visse kampe streames desuden i 4K, hvilket ser klart bedre ud end YouSee og Boxer. For 4K-streaming kræves en Apple TV 4K boks eller Chromecast Ultra (sat til 50Hz).

Jeg har ikke målt forsinkelsen for nylig, men den er vist under 1 minut nu.

Hvis det kan hjælpe dig ift. at afsøge alternativer til klassiske tv-pakker, så se eventuelt denne oversigt, hvor du kan klikke dine ønsker til f.eks. sportsligaer af for at se, hvilke streamingtjenester, du skal søge mod: https://www.flatpanels.dk/kliptvkablet.php
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 12:47
Fornemt - tak igen !
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 18:32
Lige til opfølgning og info - og måske inspiration til undervisning i kundeservice... Censored

Efter otte dages ventetid præsterede Boxer i dag en mail med dette "svar" på mine ovennævnte spørgsmål:


Hej 

Tak for din henvendelse.

Jeg vil rigtig gerne sørge for at du får svar på alle dine spørgsmål, og vil derfor gerne bede om dit telefonnummer, så jeg kan få en kollega til at ringe til dig, så du kan få svar på alle dine spørgsmål.

Jeg ønsker dig en god dag.


Jeg har så spurgt, om det ikke havde været nemmere bare at svare - og venter nu igen på svar...
Måske ringer de oven i købet en dag.

Gad vide, om man skal lægge noget i, at de ikke vil svare skriftligt?
Ærgerligt, når man nu gerne vil skifte, men det er vel ikke piv-urimeligt, at man gerne vil høre prisen på grisen her 14 dage før deres gratistilbud på Xee udløber? Er det bare mig?

Skriv endelig, hvis du ved noget om prisen eller de andre spørgsmål! 
Hvis du er Boxer-medarbejder, må du også gerne svare... Wink


Redigeret af Tonedøv - 16-December-2019 kl. 19:08
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 20:32
 Det er så nemt at finde ud af, når der gås ind på https://www.boxer.dk/tv-streaming/ så vil det kunne ses at Xee har fået ny status fra inklusiv indtil 31/12 til at være til en pris på Kr 39,- i Boxer flex og til fast i Boxer Max og bland selv 8.
Det er ikke mere svært end du selv kunne have fundet ud af det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er så nemt at finde ud af, når der gås ind på https://www.boxer.dk/tv-streaming/ så vil det kunne ses at Xee har fået ny status fra inklusiv indtil 31/12 til at være til en pris på Kr 39,- i Boxer flex og til fast i Boxer Max og bland selv 8.
Det er ikke mere svært end du selv kunne have fundet ud af det.


Det er så muligt at de har opdateret deres side nu, men da OP spurte om det den 11 December kunne man ike se prisen på Boxer's side, der stod bare at den var gratis indtil 31/12
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2019 kl. 20:59
Det har du da helt ret i, Radiomand.

Hvad der derimod er mere svært for mig er at bruge al min tid på at sidde på lur for at kigge på Boxers side, for jeg har også et liv at passe. Og sidst jeg kiggede - i går var det vist, var der intet nyt.

Og nu var der jo heller ikke meget i Boxers mail i dag, der indikerede, at mysteriet var opklaret... Wink
Det er det så nu, tak for hjælpen !

PS:
Og det var så dagen efter Yousee's opsigelsesfrist i denne omgang - Boxer gør det sgu ikke nemt for sig selv og alle os, der er i tvivl...



Redigeret af Tonedøv - 16-December-2019 kl. 21:02
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu