recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvalitet på Sony AG9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvalitet på Sony AG9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydkvalitet på Sony AG9
    Sendt: 17-December-2019 kl. 22:34
Købte et Sony AG9 OLED TV til Black Freiday. Har først få det sat op nu.

Men synes at lydkvaliteten er noget indeklemt eller dåseagtig. Det afløste et Panasonic TX-L55WT60, som jeg altid har synes havde en super lyd (under hensyn til, hvad der kan være af højttalere i det).

Før købet af Sony'en havde jeg læst mange tests rose det for dets gode lyd.

Er med på, at det fortjener en soundbar eller lignende, men spørgsmålet går alene på TV'et egen lyd.

Er der nogen som, har erfaring med lyden fra det, som kan "råde lidt". 

Har prøvet forskellige indstillinger, men synes jeg er "kørt fast" og kan ikke få en lyd, som på  Panasonic'en.

TV er monteret på væggen - så tæt som muligt (det var Panasonic'en også).

Der er sat optisk kabel fra TV til Sonos Amp (via optisk>analog) adapter, men den er ikke "aktiv" endnu (ikke sat strøm til adapter). Kan den evt. påvirke lyden ? (har ikke testet uden - så skal TV ned fra væggen igen).

mvh

Henrik
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2019 kl. 22:41
jeg har et AG8. 
Sammenlignet med andre nye fladskærme er lyden ok god i Sony, dog bruger jeg altid min soundbar. Lyden er bare så meget bedre i sådan en, end i selve tv’et.
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 21:56
Tak for svar. 

Lyden er dog ikke den samme i en AG8 og AG9 (mener jeg). I AG9 er der lavet noget, hvor den bruger skærmen (panelet) aktivt som en del af højttalersystemet og det skulle give mere dybe toner. Jeg oplever det bare ikke. Nok snarere det modsatte - indeklemt og dåseagtig lyd.



Redigeret af HenrikH - 18-December-2019 kl. 21:56
mvh

Henrik
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 22:06
AG8 bruger også panelet som højttaler, dog er AG9 en smule bedre.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Tak for svar. 

Lyden er dog ikke den samme i en AG8 og AG9 (mener jeg). I AG9 er der lavet noget, hvor den bruger skærmen (panelet) aktivt som en del af højttalersystemet og det skulle give mere dybe toner. Jeg oplever det bare ikke. Nok snarere det modsatte - indeklemt og dåseagtig lyd.


AF8, AF9, AG8 og AG9 bruger alle samme type. Der hvor forskellen ligger er, at AF9 og AG9 giver mulighed for at bruge TV'ets højttalere som centerhøjttaler gennem højttalerterminalerne bagpå. Det har AF8 og AF9 ikke mulighed for.
Men det at de bruger glaspladen som diskant er ens for dem alle.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 06:09
Nu kender jeg ikke lydsystemer i AG9, men hvis “subwooferen” sidder bagpå, kan det faktisk være at den helt flade montering på væggen er med til at ødelægge lyden.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nu kender jeg ikke lydsystemer i AG9, men hvis “subwooferen” sidder bagpå, kan det faktisk være at den helt flade montering på væggen er med til at ødelægge lyden.


Klaus

Ja det har jeg også mistanke til. Men det er opført til at kunne monteres 2 cm fra væggen. Vort sidder dog mindre end de 2 cm (måske kun 1 cm), så det kan jo være det. Prøver nok at tage det ned på sin stand her i juledagene for at teste lyden der.

Tænker, at sandsynligheden for at det er i stykker (lydmæssigt) ikke er stor. Så ville lyden nok helt være væk.

Er det afstanden til væggen må der desværre nok et nyt beslag til - lidt øv, da jeg gerne vil have det så tæt på væg som muligt. 

Eller så måske over en en Sonos Beam i hvid. Den vil være rimelig neutral på TV reolen. I kan nok høre, jeg er lidt nørd med udseendet. 

Nogen der har erfaring med Sonos Beam som soundbar til TV?

mvh

Henrik
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 21:26
beam er ok størrelsen taget i betragtning.
Bruger dog selv en st5000, som er væsentligt bedre.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 11:29
har beams til alle mine tv, jeg synes det er en fantastisk lyd, integreres let med ARC, og også ok med Airplay og BT hvis man vil høre musik, klart en af mine favorit soundbars, og overraskende god kontra størrelsen, JA det bliver aldrig en rigtig voksen højtaler, men det må man jo acceptere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu