recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Print af filmplakater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Print af filmplakater

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Print af filmplakater
    Sendt: 18-December-2019 kl. 12:57
Jeg har nogle print af film plakater i min hjemmebif, som er spændt på rammer med isolering.
De er liiige små nok og jeg kunne godt tænke mig nogle større/flere.

Jeg er klar over at der kan være noget med copyright, men jeg har set flere som direkte sælger print, så man må antage de har styr på den detalje.

Jeg vil helst at det skal være lærredsprint, da det giver en relativ mat overflade og et bedre kvalitetsindtryk.

Er der nogen som kender et sted som har enten et stort udvalg, eller mulighed for tryk?
Det behøver ikke være en dansk butik.

Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 22:46
mon ikke de her kan hjælpe dig Big smile
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 08:58
https://www.spoonflower.com/

Sender fra tyskland og i rigtig fin kvalitet

60 euro for en stor en printet i deres stof der hedder Performance Piqué






Redigeret af Berdel - 19-December-2019 kl. 09:01
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 23:32
XPrint er lokalt, så de er måske til at arbejde med.
SpoonFlower skriver en hel masse om copyright'ed materiale, så jeg tvivler på at de vil printe film plakater.

Men, ellers er ret godt bud, hvis man vil printe sit eget billede. Jeg har ihvertfald gemt linket :)

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2019 kl. 09:55
Lasertryk laver også akustikpaneler med tryk
Ning
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 00:43
De fleste kommer ikke efter dig hvis du laver en kopi af eksisterende materiale, som du er i besiddelse af på lovlig vis. Sålænge det kun er til eget brug.
Men det kan være svært at finde nogen som vil printe det for dig, da det foretrækkes at være på den sikre side.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 08:57
moviemania.io har mange forskellige billeder, i alverdens opløsninger. 

Jeg har selv tænkt at prøve spoonflower i det nye år
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af spanky spanky skrev:

moviemania.io har mange forskellige billeder, i alverdens opløsninger.


Ja, mange fede billeder.
Men, det med opløsningerne er ikke så fedt. De eksempler jeg kiggede på, holder sig til almindelige skærmopløsninger, under 2K. Det duer altså ikke til print, medmindre man ønsker et relativt lille billede.
De er tilsyneladende ment som desktop background.

De fleste print shops forventer mindst 150DPI, så vidt jeg kan se, og det giver god mening.
Men, for et billede som eksempelvis skal være en meter på een led, kræver det så minimum ca 6000px.
Man kan selvfølgeligt skalere billedet med forskellige algoritmer, men det giver selvsagt noget kvalitetstab.

(rettelse)
Jeg så faktisk lige at de havde nogle billeder op til 3k. De reklamerer med 4k, men jeg har ikke fundet dem endnu.


Redigeret af JesperRou - 25-December-2019 kl. 19:41
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 19:51
har overhovedet ikke styr på det med opløsningen og print, tænkte sådan set bare at 4k billederne “burde være fine nok” 😊
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 21:08
i kan prøve at spørge Google på en måde ala den her
4k movie poster download 
Og klik på billede fanen der kan man så vælge hvilken opløsning man vil søge efter ..Big smile

Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2019 kl. 21:09
😋👍🏼
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu